تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) پیش بینی می کنیم با توجه به تکمیل شدن موج اصلاحی و نزولی در سطح حمایت ۵۱٫۵۴ دلار در هر بشکه و حرکت افزایشی سریع به بالای سطوح مقاومت ۵۲٫۱۶ و ۵۲٫۶۱ به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۳۴ افزایش یابد که این حرکت را تثبیت قیمت بالای سطح ۵۲٫۶۱ نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا در حرکت اصلاحی و نزولی دیروز خود نتوانست در پایین سطح حمایت ۵۱٫۵۴ تثبیت شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۳۴ قرار دارد. بسته شدن موقعیت های فروش قبلی نفت و اعلام کاهش موجودی ذخایر بنزین آمریکا از دلایل عمده ی حرکت افزایشی دیروز قیمت نفت آمریکا محسوب می شود.

پیش بینی ما برای امروز تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح ۵۲٫۵۱ قرار دارد، تقویت قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۵۳٫۳۴ است و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۱۶ می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد. همانطور که در بالا گفته شد از روز گذشته معامله‌گران نفت اقدام به short covering (خرید جبرانی پس از شرط‌ بندی بر کاهش قیمت برای بستن و خارج شدن از قرارداد مربوطه نفت) نموده اند که قیمت نفت آمریکا را افزایش داده است و ممکن است فعلا این اقدام توسط معامله‌گران ادامه یابد و بنابراین افزایش قیمت‌ نفت آمریکا از پایداری خوبی به سوی سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ برخوردار است. با هم منتظر می مانیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می کنیم با توجه به تکمیل شدن موج اصلاحی و نزولی در سطح حمایت ۵۴٫۵۰ و حرکت افزایشی سریع به بالای سطوح مقاومت ۵۵٫۴۳ و ۵۵٫۶۳ به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۵۵ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت بالای سطح ۵۵٫۶۳ نشان داده است. همانطور که در نمودار بعدی مشخص است قیمت نفت برنت در حرکت اصلاحی و نزولی دیروز خود نتوانست در پایین سطح حمایت ۵۴٫۵۰ تثبیت شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۷٫۴۵ قرار دارد.

در واقع بسته شدن موقعیت های فروش قبلی نفت و اعلام کاهش موجودی ذخایر بنزین آمریکا از دلایل عمده ی حرکت افزایشی دیروز قیمت نفت برنت محسوب می شود. پیش بینی ما برای امروز تا زمانیکه قیمت آن بالای سطوح ۵۵٫۶۳ و ۵۵٫۴۳ قرار دارد، تقویت قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۶٫۵۵ است و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۴٫۵۰ می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

همانطور که در بالا گفته شد از روز گذشته معامله‌گران نفت اقدام به short covering (خرید جبرانی پس از شرط‌ بندی بر کاهش قیمت برای بستن و خارج شدن از قرارداد مربوطه نفت) نموده اند که قیمت نفت برنت را افزایش داده است و ممکن است فعلا این اقدام توسط معامله‌گران ادامه یابد و بنابراین افزایش قیمت‌ نفت برنت از پایداری خوبی به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ دلار در هر بشکه برخوردار است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن