تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۵۷۷۱ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۷۵۵ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) در چارت یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۵۷۷۱ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) در نظر گرفته می شود و به باور ما قیمت مس در این موج از پتانسیل و توانایی خوبی برای کاهش تا سطح ۵۶۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک در حرکت کاهشی نفوذ قیمت آن به پایین سطح حمایت ۵۸۶۲ تاییدی در جهت صدور سیگنال فروش با هدف ۵۷۷۱ می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۵۹۱۷ موجب افزایش قیمت جهانی مس به سوی سطوح ۵۹۶۳ و ۶۰۰۷ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۸۵۷ مواجه شود و به سوی سطح حمایت ۱۷۹۷ اصلاح کند. همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در نمودار روزانه این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگری در سطح ۱۸۷۵ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ تشکیل شده است و برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی با شکست سطح حمایت ۱۸۳۵ به سوی سطح حمایت بعدی ۱۷۹۷ کاهش یابد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۷۵ در جهت استمرار موج افزایشی C سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۱۹۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد که البته این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود برای امروز کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۹۷ دلار در هر تن است که در نمودار روزانه مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن