تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه صادر شده است و در معاملات امروز در صورتیکه بتواند از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۳۳ صادر خواهد کرد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و الگوی گوه (wedge) در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر مشاهده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است. افزایش های متوالی قیمت نفت آمریکا به توسعه الگوی گوه در نمودار پایین اشاره دارد که می تواند هدف افزایشی ۵۴٫۳۳ را نشانه بگیرد و برای اطمینان از افزایش قیمت آمریکا به این سطح حتما می بایست از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۵۳٫۳۴ عبور کند.

لازم به ذکر است سطح حمایت نیز بر روی ۵۲٫۶۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و تنها تثبیت قیمت پایین آن منجر به اصلاح به سوی سطح حمایت ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود. نکته مهم آن که بازارها امیدوار هستند با وعده هایی که دیشب دونالد ترامپ برای معرفی برنامه اصلاحاتی مالیاتی و ایجاد رشد اولیه در اقتصاد آمریکا داده، بتواند پیشرفت بیشتری را رشد اقتصادی و بازار سهام تجربه کند.

این مسئله از شب گذشته موجب افزایش قیمت دارایی های پرریسک نظیر بازارهای سهام و به تبع قیمت نفت در بازارها شده است. رکورد شکنی شاخصهای سهام آمریکا می تواند زمینه ساز حرکت صعودی قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) انتظار داریم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵٫۴۳ در نمودار بعدی به وضوح نشان داده است. در چارت زیر این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ قرار داشت که شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۶٫۵۵ دیده می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال رشد ملایم قیمت نفت برنت در طی دو روز گذشته نشاندهنده توسعه الگوی گوه (wedge) می باشد که بیشتر شبیه یک الگوی افزایشی ادامه دهنده می باشد و برای اطمینان از آن می بایست سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ با قدرت شکسته شود. در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۵۵٫۴۳ منجر به اصلاح به سوی سطح ۵۴٫۵۰ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ می باشد.

بازارها امیدوار هستند با وعده هایی که دیشب دونالد ترامپ برای معرفی برنامه اصلاحاتی مالیاتی و ایجاد رشد اولیه در اقتصاد آمریکا داده، بتواند پیشرفت بیشتری را رشد اقتصادی و بازار سهام تجربه کند این مسئله از شب گذشته موجب افزایش قیمت دارایی های پرریسک نظیر بازارهای سهام و به تبع قیمت نفت در بازارها شده است.

رکورد شکنی شاخصهای سهام آمریکا می تواند زمینه ساز حرکت صعودی قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ باشد. با تمامی این مطالب، به نظر می رسد قیمت هرچند در درون الگوه گوه حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال، افزایشی و با هدف های ۵۶٫۵۵ و ۵۷٫۵۰ دلار در هر بشکه خواهد بود که در نمودار بعدی مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن