تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و همانطور که قبلا گفتیم هدف کاهشی ۵۷۷۱ دلار در هر تن را نشانه گرفته است که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از پایین ترین سطح ۳ فوریه یعنی سطح ۵۷۵۵ نشان داده است.

در چارت زیر این حرکت اصلاحی که شاهد آن بودیم به خاطر برخورد قیمت به سطح ۵۷۷۱ یعنی جاییکه خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارد صورت گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) می باشد.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن همانطور که قبلا گفته شد ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است، در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد.

به باور ما قیمت مس در این موج حداقل می تواند تا سطح ۵۶۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد و از منظر تحلیل تکنیکال نیز قویا پیش بینی می شود که قیمت مس در تلاش کنونی خود بتواند از سطح حمایت ۵۷۷۱ عبور کند و به ترتیب تا سطوح ۵۶۹۹ و ۵۶۲۶ ریزش کند.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۶۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موجب افزایش جزئی و کوتاه قیمت مس به سطح مقاومت ۵۹۱۷ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی در نمودار پایین قرار گرفته است.

در نمودار بعدی نیز امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۳۹ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۸۲۷ کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج b در سطح مقاومت ۱۸۵۸ در نمودار پایین بیشتر تایید کرده است و این سطح در نزدیکی مقاومت اصلی ۱۸۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارد.

در نمودار پایین سطح حمایت ۱۸۳۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۸۳ (پایین ترین سطح ۲۴ ژانویه) تشکیل شده است و به باور ما این موج از توانایی زیادی برای کاهش به سطوح ۱۸۰۸ و۱۸۲۷ برخوردار است.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است سطح مقاومت نیز بر روی ۱۸۴۶ دیده می شود که شکست آن تنها موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۸۵۱ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۸۸۳ به پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه یعنی ۱۸۰۱) می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن