تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن به سوی اطراف سطح مقاومت ۵۴٫۱۰ افزایش یابد که این هدف در نمودار پایین به وضوح مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۳٫۳۴ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) قرار دارد و حرکت اصلاحی اخیر از سطح ۵۵٫۲۴ در درون یک الگوی گوه (wedge) شکل گرفته است که خط روند بالایی این الگو که مماس با سطح مقاومت ۵۴٫۱۰ می باشد، موقتا جلوی افزایش قیمت نفت آمریکا را گرفته است.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال این الگو جزو الگوهای افزایشی ادامه دهنده است و دیرو یا زود با شکست سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ زمینه را برای صعود تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۲۴ فراهم خواهد آورد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۳٫۳۴ و تثبیت کندل دو ساعته در پایین این سطح منجر به حرکت اصلاحی به سوی سطح حمایت بعدی ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، سطح ۵۳٫۳۴ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۵۴٫۳۳  و هدف بعدی نرخ ۵۵٫۲۴ خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن به محض عبور از خط روند بالایی الگوی گوه مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به سوی سطح حمایت ۵۶٫۱۱ اصلاح کند و بعد از آن با افزایش روبرو شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده اند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۵۶٫۱۱ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴٫۴۴ (پایین ترین سطح ۸ فوریه) تشکیل شده اند. این موج به همراه دو موج قبلی یعنی موج ۱ و ۲ در درون یک کانال افزایشی قرار گرفته اند که نشان می دهد قیمت نفت برنت بعد از برخورد به کف کانال می تواند دوباره به سوی سقف کانال حرکت کند.

باید توجه داشت که از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی ۳ از قدرت و توانایی زیادی برای افزایش تا سطوح ۵۷٫۴۲ و ۵۷٫۷۶ برخوردار است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. برای امروز چنانچه قیمت نفت برنت موفق به شکست سطح مقاومت ۵۶٫۸۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) شود سیگنال خرید با هدف اولیه ۵۷٫۲۰ دلار در هر بشکه صادر خواهد کرد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن