تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۶۱۸۶ دلار در هر تن را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۴۸۱ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده است که به عنوان آخرین سد و مانع در برابر افزایش قیمت به سطح ۶۴۸۱ عمل کرده است.

هر چند مومنتوم افزایشی قیمت مس قوی است و از پتانسیل و توانایی خوبی برای افزایش برخوردار است اما با توجه به شیب تند افزایشی از سطح ۵۸۱۰ (پایین ترین سطح روز ۱۰ فوریه) ممکن است در حمله اول خود به سطح مقاومت ۶۱۸۶ مقداری اصلاح به سوی سطح حمایت ۵۹۷۰ داشته باشد.

همانند برخورد قیمت به سطح مقاومت ۵۹۷۰ که پیش از این شاهد تشکیل حرکت اصلاحی و بعد ادامه ی روند صعودی به بالای این سطح بودیم. در هر صورت برای امروز در حرکت صعودی، تایید صعود قیمت در بالای نرخ ۶۱۸۶ می تواند به صعود بیشتر قیمت جهانی مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۴۸۱ گردد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۹۰۰ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۷۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

در نمودار زیر این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که با قدرت شکسته شد. مقاومت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۹۰۰ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۴۱ می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) نشان می دهد که قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۱۸۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) رسیده است و سیگنال خرید قوی صادر کرده است.

براساس این تجزیه و تحلیل این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح مقاومت ۱۹۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش یابد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۷۵ منجر به برگشت و اصلاح به سوی سطح حمایت مهم ۱۸۵۷ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریو موجود ادامه ی حرکت افزایشی قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۰۰ دلار در هر تن می باشد که در نمودار بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن