تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری در پایین سطح مقاومت ۶۱۸۶ دلار در هر تن در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۵۹۷۰ اصلاح کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۱۸۶ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و سطح ۵۹۷۰ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵ به ۴۳۱۸ – پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر سطح مقاومت ۶۱۸۶ منجر به پول بک و برگشت قیمت به سوی خط روند بالایی الگوی گوه (wedge) شده است و به باور ما این حرکت پول بک تکمیل نشده است و در طی روزهای آینده قیمت مس به سوی سطح حمایت ۵۹۷۰ اصلاح خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۱۸۶ باعث تقویت قیمت مس به سطح مقاومت ۶۴۸۱ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی هدف افزایشی ۱۹۰۰ که دیروز بدان اشاره کردیم هنوز معتبر است و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۷۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. این سطح مقاومت ۱۸۷۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این دومین باری است که قیمت آلومینیم آلیازی به این سطح مقاومت ۱۸۷۵ نزدیک می شود که به احتمال زیاد امروز یا فردا موفق به تثبیت کامل بالای آن خواهد شد و تا مقاومت بعدی ۱۹۰۰ افزایش خواهد یافت و اگر این سطح مقاومت هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۴۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۱۸۵۷ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن می باشد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید. گفتنی است امروز گزارش یلن رئیس بانک فدرال به سنا برای بازار فلزات لندن نیز بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت این دو فلز را تا حد زیادی مشخص نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن