تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

همچنان قیمت یورو در مقابل دلار در روندی خنثی بین ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۱۰۰  معامله می شود و فعلا نتوانسته به بالای ۱٫۳۱۰۰ یا به پایین ۱٫۲۹۹۰ برسد و کماکان سردرگم در این منطقه باقی مانده و نه می داند باید بالا برود و نه پایین. به هر حال شکست یکی از سطوح ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۱۰۰ جهت بازار را مشخص خواهد کرد.

در این زوج ارز اگر دقت بفرمایید بازار جهانی فقط دست بازیگران کوتاه مدتی است یعنی در نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ می خرند و در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ می فروشند و برای همین قیمت فعلا روند خنثی  را تجربه می کند.

هر چند هنوز احتمال پر شدن گپ بوجود آمده در منطقه ۱٫۲۹۴۹ و ۱٫۲۹۶۶ را نباید دست کم گرفت اما نکته امیدوار کننده این است که در هر کاهش قیمتی، خریداران هجوم می آورند و این نکته مثبتی است و هدف میان مدت قیمت همچنان رسیدن به سوی ۱٫۳۲۶۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۱۷ به ۱٫۲۷۵۵) می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

لازم به ذکر است که برای امروز سفارشهای خرید حدود منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۹۰ و سفارشات فروش حدود منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ چیده شده اند.

بنابراین تا زمانیکه قیمت یورو در زیر منطقه سفارشات فروش یعنی محدوده ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ قرار دارد ، هنوز احتمال پر شدن گپ وجود دارد. از بالا نیز تنها شکست سطح ۱٫۳۱۱۸ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) موجب صعود به سوی ۱٫۳۱۴۷ و ۱٫۳۲۰۸ می شود. در زوج ارز یورو – ین ژاپن سطوح مقاومت در منطقه ۱۳۰٫۲۰ و ۱۳۰٫۴۵ الی ۱۳۰٫۵۰ و حمایت در منطقه ۱۲۹٫۲۰ و ۱۲۹٫۰۰ بعدی در منطقه ۱۲۸٫۸۰ تا ۱۲۸٫۷۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

قیمت پوند در بالای منطقه ۱٫۵۰۰۰ و ۱٫۴۹۹۰ روندی صعودی خواهد داشت و احتمال صعود تا رسیدن به قیمت ۱٫۵۲۸۴ در روزهای آتی همچنان وجود دارد این هدف همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۵۷۵۳ به ۱٫۴۸۳۲ تشکیل شده است.

برای امروز با توجه به عقب نشینی قیمت به سطح ۱٫۵۰۳۷ سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱٫۵۰۷۶ ( پایین ترین سطح روز جمعه) و سطح ۱٫۵۱۰۰  تشکیل شده اند و برای ادامه حرکت افزایشی، می بایست قیمت در بالای نرخهای ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۱۷۳ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی ) تثبیت گردد تا پتانسیل صعود خود را بدست آورد.

در حال حاضر قیمت در اطراف سطح ۱٫۵۰۶۶ ( خط فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۴۸۱۵ به ۱٫۵۲۲۲) در نوسان است. البته پیش بینی می شود، تا پیش از اعلام شاخص قیمت مصرف کنندگان انگلیس (CPI) که فردا منتشر می شود و همچنین ترکیب آرای صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر می شود ( ترکیب آرا می تواند تاییدی در جهت تعیین سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس باشد)، بازار حرکت و نوسان خاصی نداشته باشد.

در حرکت افزایشی ، تثبیت و تایید قیمت در بالای نرخ ۱٫۵۱۳۵ می تواند راه را برای شروع یک حرکت افزایشی به سوی ۱٫۵۱۸۹ و ۱٫۵۲۲۲ هموار کند و همانطور که اشاره شد سطوح ۱٫۵۰۰۰ و ۱٫۴۹۹۰ به عنوان سطوح حمایت در مسیر حرکت پوند قرار گرفته اند. در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز منطقه مقاومت امروز در محدوده نزدیکی ۱۵۱٫۰۰ و ۱۵۱٫۵۰ و  حمایت در منطقه نزدیکی ۱۴۸٫۵۰ الی ۱۴۸٫۰۰ وجود دارند که برای امروز به ترتیب سقف و کف قیمت محسوب می شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند