تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۱۸۶ دلار در هر تن را تاچ کند که این موضوع را  تکمیل شدن موج اصلاحی در برخورد به این سطح مقاومت در نمودار پایین تایید کرده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده است که منجر به برگشت و پول بک قیمت به سوی خط روند بالایی الگوه گوه شده بود.

چنین به نظر می رسد که این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۵۹۷۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به پایان رسیده است و دوباره به سوی سطح مقاومت ۶۱۸۶ افزایش خواهد یافت. از نظر تحلیل تکنیکال این الگو به هدف ۶۴۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) اشاره دارد که به محض عبور قیمت از سطح مقاومت ۶۱۸۶ تحقق خواهد یافت.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۹۷۰ منجر به تضعیف قیمت مس به سوی سطح حمایت بعدی ۵۸۰۰ خواهد شد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند پایینی از الگوی گوه می باشد. در حرکت صعودی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۱۸۶ سیگنال خرید با حد تارگت ۶۴۸۱ صادر خواهد کرد که این هدف در نمودار پایین مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود که قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۹۰۰ صعود کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به این سو می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی مقداری توانسته به بالای سطح مقاومت ۱۹۰۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) افزایش یابد.

باید توجه داشت که تجربیات تکنیکال حاکی از آن است که معمولا موج C به ندرت در حوالی سطح مقاومت ۱۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی به سقف خود می رسد و به محض رسیدن قیمت به این سطح و تثبیت بالای آن سیگنال مشخصی در جهت افزایش به سطح ۱۹۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ نشان می دهد که سطح مقاومت ۱۸۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) با قدرت شکسته شده است و هدف بعدی طبق قواعد فیبوناچی بر روی سطح ۱۹۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۱۸۷۵ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن