تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۱۸۶ دلار در هر تن را لمس کند که این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار تایم فریم روزانه پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار گرفته است و این سطح مقاومت باعث برگشت و پول بک قیمت به سوی خط روند بالایی الگوی گوه (wedge) گردیده است. به باور ما این حرکت پول بک در نزدیکی همان خط روند بالایی از الگوی گوه به پایان رسیده است که این خط روند در نزدیکی سطح حمایت ۵۹۷۰ قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال این الگوی گوه به هدف افزایشی ۶۴۸۱ اشاره دارد اما باید توجه داشت اگر قیمت مس به هر دلیلی به پایین سطح حمایت ۵۹۷۰ برسد منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۸۰۰ یعنی دقیقا مماس با خط روند پایینی از الگوی گوه در نمودار پایین می شود. با این حال برای امروز محتمل ترین سناریو موجود افزایش دوباره قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۶۱۸۶ می باشد که در چارت روزانه زیر به وضوح مشخص است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا منطقه ۱۹۴۱ و ۱۹۵۷ صعود کند که این حرکت افزایشی را سرانجام شکسته شدن قدرتمند سطح مقاومت ۱۹۰۰ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در نمودار بعدی سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۱۹۴۱ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش آن به سوی سطح ۱۹۵۷ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطج ۲۹ اوت) به ۱۴۳۲ قرار دارد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۱۹۰۰ دلار در هر تن می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن