تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) تحلیل روز گذشته هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن کماکان بین سطوح حمایت ۵۲٫۹۴ و ۵۳٫۶۷ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد.

همانطور که دیروز گفته شد و در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نیز دیده می شود این منطقه خنثی بین خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی e یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است.

این چرخه از امواج الیوت در درون یک الگوی گوه بوجود آمده است که کف خط روند این الگو در حوالی سطح ۵۱ و سقف خط روند این الگو در حوالی سطح ۵۴٫۳۳ قرار گرفته اند. از این رو قیمت نفت آمریکا در روندی خنثی مابین سطوح ۵۲٫۹۴ و ۵۳٫۶۷  قرار دارد و در طی ۲۴ ساعته اخیر نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال کاهش قیمت به زیر سطوح ۵۲٫۹۴ و ۵۲٫۷۰ می تواند منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش تا سطح ۵۲٫۲۰ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، شکست سطح مقاومت ۵۳٫۶۷ می تواند موجب صدور سیگنال خرید و افزایش به سوی سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ می باشد.

از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت آمریکا وجود ندارد و باید همچنان منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح و تثبیت کندل دو ساعته شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. لازم به ذکر است امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آمار شمار دکل های حفاری نفت شرکت آمریکایی بیکر هیوز (رقم قبلی ۵۹۱) اعلام می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه خنثی ۵۵٫۰۲ و ۵۶٫۴۴ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت آن مشخص گردد. در نمودار زیر این منطقه خنثی بین خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۷٫۴۵ (بالاترین سطح ۲ فوریه) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما موج نزولی c تا زمانیکه قیمت نفت برنت پایین سطح مقاومت ۵۶٫۴۴  قرار دارد، می تواند استمرار داشته باشد و همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت فعلی نفت برنت توسط یک سری از سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج بزرگ C از سطح ۵۸٫۳۷ تحت کنترل قرار گرفته است و به عنوان مثال برای امروز در حرکت نزولی با سطوح حمایت ۵۵٫۰۶ و ۵۵٫۰۲ و در حرکت صعودی با سطوح مقاومت به ترتیب ۵۶٫۳۲ ، ۵۶٫۴۴ و ۵۶٫۷۵ مواجه است.

از بالا شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶٫۸۸ موجب از سرگیری روند افزایشی نفت برنت با حد تارگت ۵۷٫۴۵ و از پایین شکست سطح حمایت ۵۵٫۰۲ منجر به کاهش تا سطوح ۵۴٫۴۹ و ۵۴٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه) خواهد شد. از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت وجود ندارد و باید همچنان منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۵٫۰۲ یا ۵۶٫۴۴ دلار در هر بشکه و تثبیت کندل دو ساعته شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن