تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال آن کمی نامشخص و مبهم است زیرا دوباره قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۹۷۰ دلار در هر تن اصلاح کرده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار دارد.

از دیدگاه تکنیکال هنوز مشخص نیست که حرکت کاهشی روز گذشته به خاطر استمرار موج برگشتی به سوی سطح حمایت بوده یا صرفا بخشی از موج نزولی به سوی سطح ۵۶۵۴ است. پیش از این انتظار می رفت که قیمت مس دوباره سطح مقاومت ۶۱۸۶ را لمس کند و عدم توانایی آن در شکست سطح مقاومت احتمال واژگونی روند صعودی را بوجود آورده است.

برای امروز کاهش قیمت به سطح ۵۹۵۰ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۵۹۷۱ و همچنین کاهش قیمت به سوی سطح ۵۶۵۴ خواهد بود. برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۶۱۰۰ افزایش یابد موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح ۶۱۸۶ می شود که این سناریو بستگی به افزایش قیمت آن به سوی سطح ۶۱۰۰ دارد که در نمودار تایم فریم روزانه پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۱۹۴۱ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار تایم فریم روزانه پایین نشان داده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی توانسته به بالای سطح ۱۹۰۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) برسد و این احتمال قویا وجود دارد که به نزدیکی سطوح ۱۹۴۱ و ۲۰۰۶ دست یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی قیمت این فلز از سطح ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) صرفا یک موج برگشتی و پول بک به سطح حمایت ۱۹۰۰ بوده است که حالا تبدیل به حمایت مهم شده است و هر چند کمی به زیر سطح حمایت ۱۹۰۰ اصلاح کرده است اما به باور ما روند افزایشی هنوز پایدار است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۱۹۰۰ یا ۱۸۷۵ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن