تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود با افزایش روبرو شود و سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ دلار در هر بشکه صادر کند که این موضوع را سرانجام قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح مقاومت ۵۳٫۶۷ و ۵۴٫۱۳ و شکسته شدن سطح خط روند بالایی الگوی گوه بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این منطقه مقاومت ۵۳٫۶۷ و ۵۴٫۱۳ به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و بالاترین سطح ۱۲ فوریه) از موج e یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) قرار داشتند که سرانجام با قدرت شکسته شده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که موج اصلاحی از سطح ۵۵٫۲۴ در درون یک الگوی گوه (wedge) شکل گرفته است که به یک الگوی افزایشی ادامه دهنده اشاره دارد و برای امرو سیگنال خرید با هدف های ۵۴٫۳۳ و ۵۵٫۲۴ صادر کرده است. در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ وجود دارد.

اگر امروز این سطح با قدرت شکسته شود با تایید الگوی افزایشی گوه خریداران نفت آمریکا را با هدف های ۵۵٫۲۴ و ۵۶٫۰۰ وارد بازار خواهد کرد. امروز در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۵۳٫۹۰ و ۵۳٫۶۷ دیده می شوند و می تواند امیدهای تازه ای را برای بازار به ارمغان بیاورد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سوی سطوح مقاومت ۵۶٫۷۵ و ۵۶٫۸۸ افزایش یابد و اگر این سطوح مقاومت نیز شکسته شوند سیگنال خرید جدید با هدف ۵۷٫۴۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود سطح ۵۶٫۷۵ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۷٫۴۵ تشکیل شده است و هم اکنون نفت برنت برای عبور از سطح مقاومت ۵۶٫۷۵ در تقلا و تکاپو است و عبور قیمت از این سطح مقاومت، به ترتیب هدف های افزایشی ۵۶٫۸۸ و ۵۷٫۴۵ را مشخص می کند.

افزایش شارپی روز ۱۷ فوریه قیمت نفت برنت از سطح ۵۵٫۱۰ نشاندهنده پتانسیل افزایش قیمت به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) یعنی مماس با سطح مقاومت ۵۶٫۹۹ می باشد و زمزمه های این حرکت از هم اکنون در بازار به گوش می رسد و انتظار می رود از این پس محدوده ۵۵٫۳۸ تا ۵۵٫۰۲ دلار در هر بشکه سد حمایت محکمی در برابر هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی باشد.

بنابراین پیش بینی های تکنیکال نشان می دهد که نفت برنت خریداران بیشتری را بیابد و اقبال معامله گران بیشتر روند افزایشی قیمت نفت برنت باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن