تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۶۱۸۶ دلار در هر تن را تاچ کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی در نزدیکی سطح حمایت ۵۹۷۰ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده است و این موج اصلاحی در واقع یک حرکت پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۴۸۱ می باشد.

حرکت افزایشی روز گذشته قیمت مس تاییدی در جهت تکمیل شدن این حرکت پول بک و از سرگیری روند افزایشی آن است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۵۹۷۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد. از آنجاییکه امکان حرکت نزولی ضعیف است، به باور ما حرکت اصلاحی که از نرخ ۶۱۸۶ آغاز شده بود در برابر سطح حمایت ۵۹۷۰ متوقف شده است.

در نزدیکی این سطح ۵۹۷۰ حمایت مهمی را تشکیل داده است و اکنون افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۱۸۶ موجب تقویت بیشتر تا نرخ ۶۴۸۱ خواهد شد و این افزایش تاییدی بر تشکیل روند افزایشی میان مدت است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال امروز آن کمی مبهم و نامشخص است زیرا دوباره قیمت آن به سطح مقاومت ۱۹۰۰ نزدیک شده است و این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

از آنجایی که قیمت این فلز تنها برای مدت کوتاهی در بالای سطح مقاومت ۱۹۰۰ قرار گرفت، هنوز مشخص نیست حرکت اصلاحی اخیر که از سطح ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) شکل گرفته تکمیل شده است یا نه. از این رو برای امروز نفوذ دوباره قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۹۰۰ سیگنال خرید با هدف ۱۹۴۱ صادر خواهد کرد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطح حمایت ۱۸۷۵ می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این امر می تواند واکنش خریداران را به همراه داشته باشد و چنانچه پیش بینی می شود، با حرکت افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۹۰۰ حرکت افزایشی آن با هدف های ۱۹۴۱ و ۱۹۵۷ امتداد بیشتری یابد که این سطح در نمودار بعدی بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۲۱۱۹ به ۱۴۳۲ دلار در هر تن تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن