تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن در صورتیکه بتواند بالای سطح ۵۳٫۹۹ دلار در هر بشکه تثبیت شود با شکست سطوح ۵۵٫۰۰ و ۵۵٫۲۴ به سطح ۵۵٫۸۹ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این هدف افزایشی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است و در طی هفته های آینده قویا پیش بینی می شود که قیمت نفت آمریکا در این موج خود را تا سطح ۵۸٫۹۷  (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت آمریکا از روز ۳ ژانویه در درون الگوی گوه در روندی خنثی در نوسان بوده است و با توجه به آنکه توانسته به بالای سطح ۵۳٫۹۹ که این سطح هم بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و هم مماس با خط روند بالایی الگوی گوه قرار دارد، عبور کند این الگوی افزایشی را بیشتر با هدف ۵۵٫۸۹ تایید کرده است.

کنج ها از جمله الگو های ادامه دهنده هستند، اگرچه می توان کنج ها را در الگوهای بازگشتی نیز مشاهده کرد اما مشخصه الگوی کنج کاهش دامنه نوسانات قیمت بین قله ها و حفره ها می باشد و بعد از شکسته شدن کنج، قیمت در راستای روند قبل از کنج به حرکت خود ادامه می‌دهد. چارت زیر مربوط به قیمت نفت آمریکا می‌باشد که قیمت یک الگوی کنج شکل داده و انتظار می‌رود با توجه به شکسته شدن ضلع بالایی این الگو، قیمت به حرکت صعودی خود به سوی سطح ۵۵٫۸۹ ادامه دهد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ صعود کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید با هدف ۵۹٫۴۲ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

به باور ما این موج افزایشی به این زودی تکمیل نخواهد شد و ممکن است حتی تا سطح ۶۲٫۹۲ یا حداقل تا سطح ۵۹٫۴۲ افزایش یابد و از این رو هر گونه حرکت اصلاحی بسیار کوتاه و محدود خواهد بود و بعید است بتواند دوباره در زیر سطح حمایت ۵۵٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) تثبیت شود.

در نمودار روزانه نفت برنت نیز این سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ در نزدیکی مقاومت ۵۷٫۴۳ یعنی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) قرار گرفته است و در صورتیکه امروز قیمت نفت برنت بتواند به بالای سطوح مقاومت مهم ۵۷٫۲۶ و ۵۷٫۴۳ برسد در روزهای آینده سیگنال خرید قوی با هدف ۶۱٫۱۹ صادر خواهد کرد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۶۲٫۹۲ در نمودار یک ساعته است.

چارت بعدی مربوط به قیمت نفت برنت دریای شمال می‌باشد که قیمت یک الگوی کنج شکل داده و انتظار می‌رود با توجه به شکسته شدن ضلع بالایی این الگو، قیمت به حرکت صعودی خود به سوی سطح ۵۷٫۲۶ و پس از آن سطح ۵۹٫۴۲ دلار در هر بشکه ادامه دهد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن