تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هدف افزایشی ۶۱۸۷ دلار در هر تن موقتا خنثی شده است و تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۶۰۹۸ دوباره مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۵۷۵۵ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده است و رالی افزایشی قیمت از سطح ۵۹۲۰ (پایین ترین سطح ۱۷ فوریه) نشانه ی در جهت استمرار موج افزایشی از سطح ۵۷۵۵ یا حرکت اصلاحی در مقابل موج نزولی از سطح ۶۲۰۴ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال شکست سطح مقاومت ۶۰۹۸ تاییدی در جهت از سرگیری روند افزایشی تلقی می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکست سطح حمایت ۶۰۳۲ منجر به کاهش به سوی سطوح ۵۹۷۹ و ۵۹۲۶ می شود و برای امروز تمایلات بازار بیشتر حکایت از کاهش قیمت مس به پایین سطح حمایت ۶۰۳۲ دارد و در حال حاضر، احتمال ادامه حرکت نزولی مس بیشتر است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۸۷۲ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۸۵۸ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) امتداد بیشتری داشته است و این حرکت اصلاحی از سه موج a , b , c تشکیل شده است و در حال حاضر قیمت این فلز در موج سوم یعنی موج c قرار گرفته است.

در نمودار بعدی انتظار داریم در این موج تا سطح ۱۸۷۲ ریزش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۸۰۱ (پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه) به ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) می باشد و حتی ممکن است این موج قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۱۸۵۸ پایین بکشاند که این سطح بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت افزایشی سطح مقاومت بر روی ۱۸۸۸ وجود دارد که تنها شکست آن موجب افزایش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تا سطوح مقاومت بعدی ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ دلار در هر تن خواهد شد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن