تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۴٫۶۸ دلار در هر بشکه را لمس کند و این موضوع را پایدار بودن روند افزایشی قیمت برغم کاهش دیروز به سطح ۵۳٫۳۵ تایید کرده است که در چارت زیر مشاهده می فرمائید.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا به بالای خط روند بالایی الگوی گوه رسیده است که کم و بیش به عنوان یک الگوی افزایشی ادامه دهنده تایید شده است و این موضوع می تواند هدف افزایشی ۵۵٫۸۹ را بیشتر به سمت جلو هدایت کند.

برای امروز چنانچه قیمت نفت آمریکا بتواند به همین صورت در بالای سطح ۵۳٫۹۹ تثبیت شود هدف افزایشی ۵۴٫۶۸ را نمایان می سازد و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی و نزولی دیروز صرفا یک حرکت پول بک موقتی به سوی خط روند الگوی گوه بوده است و از آنجایی که امروز دوباره قیمت نفت آمریکا به بالای سطح ۵۳٫۹۹ رسیده است انتظار داریم که خریداران، قیمت نفت آمریکا را در موج افزایشی C به ترتیب تا سطح ۵۴٫۶۸ و پس از آن سطح ۵۵٫۸۹ بالا بکشانند.

لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی سطح حمایت اصلی بر روی ۵۳٫۳۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۱٫۲۲ – پایین ترین سطح ۸ فوریه به ۵۴٫۶۸) قرار دارد و تنها شکست آن منجر به کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۲٫۸۱ می شود.

از نظر تحلیل بنیادی با توجه به اخبار مثبت از اوپک در خصوص کاهش سطح تولیدات، امروز بیشتر توجه بازار به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران معطوف خواهد بود و انتظار می رود از رقم قبلی ۹٫۵۲۷+ میلیون بشکه به ۳٫۴۷۵+ میلیون بشکه تغییر یابد.

گفتنی است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر موسسه نفت انجمن آمریکا (API) از رقم قبلی ۹٫۹۴۰+ میلیون بشکه و رقم مورد انتظار ۳٫۳۰۰+ میلیون بشکه به میزان ۸۸۴- هزار بشکه کاهش یافت که بعد از انتشار این خبر موجب تقویت قیمت نفت در بازارها شده است.

اگر امروز هم آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها (۳٫۴۷۵+ میلیون بشکه) اعلام شود، این مسئله به تقویت قیمت نفت آمریکا کمک بیشتری خواهد کرد. از این رو بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این اخبار باقی بماند. در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی قیمت نفت آمریکا را پیش بینی می کنیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ صعود کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید با هدف ۵۹٫۴۲ صادر خواهد کرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) قرار دارد که دیروز اشاره کردیم.

به باور ما این موج افزایشی به این زودی تکمیل نخواهد شد و ممکن است حتی تا سطح ۶۲٫۹۲ یا حداقل تا سطح ۵۹٫۴۲ افزایش یابد و از این رو هر گونه حرکت اصلاحی بسیار کوتاه و محدود به سطح حمایت ۵۵٫۹۳ خواهد بود و بعید است بتواند در زیر سطح حمایت ۵۵٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) تثبیت شود و سطح ۵۵٫۶۴ نهایت کاهش دیروز قیمت نفت برنت بود.

در نمودار روزانه نفت برنت نیز این سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ در نزدیکی مقاومت ۵۷٫۴۳ یعنی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) قرار گرفته است و در صورتیکه امروز قیمت نفت برنت بتواند به بالای سطوح مقاومت مهم ۵۷٫۲۶ و ۵۷٫۴۳ برسد در روزهای آینده سیگنال خرید قوی با هدف ۶۱٫۱۹ صادر خواهد کرد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۶۲٫۹۲ در نمودار یک ساعته است.

چارت زیر مربوط به قیمت نفت برنت دریای شمال می‌باشد که قیمت یک الگوی کنج شکل داده و انتظار می‌رود با توجه به شکسته شدن ضلع بالایی این الگو، قیمت به حرکت صعودی خود به سوی سطح ۵۷٫۲۶ و پس از آن سطح ۵۹٫۴۲ دلار در هر بشکه ادامه دهد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم بامداد امروز آمار موجودی ذخایر موسسه نفت انجمن آمریکا (API) از رقم قبلی ۹٫۹۴۰+ میلیون بشکه و رقم مورد انتظار ۳٫۳۰۰+ میلیون بشکه به میزان ۸۸۴- هزار بشکه کاهش یافت که بعد از انتشار این خبر موجب تقویت قیمت نفت در بازارها شده است.

اگر امروز هم آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها (۳٫۴۷۵+ میلیون بشکه) اعلام شود، این مسئله به تقویت قیمت نفت برنت کمک بیشتری خواهد کرد. از این رو بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این اخبار باقی بماند. در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی قیمت نفت برنت را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن