تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده حمایت ۵۹۷۹ و مقاومت ۶۰۳۲ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق و تثبیت دو ساعته جهت آن مشخص گردد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این منطقه خنثی برای قیمت جهانی مس بین خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۷۵۵ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده است که در چارت زیر مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال دو خط روند رسم شده اشاره به این موضوع دارد که بزودی یکی از آنها با قدرت شکسته خواهند شد و سیگنال قوی صادر خواهد کرد. در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۰۵۵ شکسته شود موجب تقویت به سوی سطح ۶۰۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹۷۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطوح ۵۹۲۶ و ۵۸۶۰ می شود که در چارت پایین هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

با نگاهی به نمودارهای بازار مس، می توان پیش بینی کرد که شکست یکی از خطوط فوق با واکنش های قابل توجهی همراه خواهد بود و از آنجایی که قیمت در محدوده ی بسیار مهمی قرار گرفته است، در صورت شکست یکی از این خطوط شاهد آغاز یک روند برای مس خواهیم بود که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۷۲ را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۸۵۸ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است و قیمت این فلز هم اکنون در موج c قرار دارد که می تواند در این موج تا سطح ۱۸۵۸ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۸۰۱ (پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه) به ۱۹۱۶ می باشد.

از دیدگاه تکنیکال تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن هدف قیمت در این موج را در سطح ۱۸۵۸ نشان می دهد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۸۸ باعث افزایش به سوی سطوح ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ دلار در هر تن می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی قرار دارند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن