تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۵۴٫۹۰ دلار در هر بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت به ترتیب به سوی سطوح ۵۵٫۵۹ و ۵۵٫۸۹ می شود.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۴٫۹۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱٫۲۲ (پایین ترین سطح ۸ فوریه) تشکیل شده است و از نظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت زیادی برای افزایش تا سطح ۵۵٫۵۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

در چارت پایین الگوی گوه که از روز ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) شکل گرفته تایید شده است که اشاره به هدف افزایشی ۵۵٫۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۳٫۹۹ یا ۵۳٫۳۷ خواهد بود که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده اند.

با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شد، از نظر تحلیل تکنیکال می توان گفت که اکنون هدف ۵۴٫۹۰ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی است، دست یافتنی است و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت به سوی سطوح ۵۵٫۵۹ و ۵۵٫۸۹ می شود که هر یک از این سطوح را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ صعود کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید با هدف ۵۹٫۴۲ صادر خواهد کرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه تایید کرده است که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) قرار دارد. به باور ما این موج افزایشی به این زودی تکمیل نخواهد شد و ممکن است حتی تا سطح ۶۲٫۹۲ یا حداقل تا سطح ۵۹٫۴۲ افزایش یابد و از این رو هر گونه حرکت اصلاحی بسیار کوتاه و محدود به سطح حمایت ۵۵٫۹۳ خواهد بود.

برای امروز بعید است بتواند در زیر سطح حمایت ۵۵٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) تثبیت شود و سطح ۵۵٫۶۴ نهایت کاهش روز چهارشنبه قیمت نفت برنت بود و بعد از سه بار تلاش خریداران برای شکست این سطح مقاومت انتظار می رود برای چهارمین بار متوالی خریداران سعی کنند که قیمت را به بالای سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ برسانند.

در نمودار روزانه نفت برنت نیز این سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ در نزدیکی مقاومت ۵۷٫۴۳ یعنی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) قرار گرفته است و در صورتیکه امروز قیمت نفت برنت بتواند به بالای سطوح مقاومت مهم ۵۷٫۲۶ و ۵۷٫۴۳ برسد در روزهای آینده سیگنال خرید قوی با هدف ۶۱٫۱۹ صادر خواهد کرد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۶۲٫۹۲ در نمودار یک ساعته است.

همانطور که قبلا نیز گفتیم چارت زیر مربوط به قیمت نفت برنت دریای شمال می‌باشد که قیمت یک الگوی کنج شکل داده و انتظار می‌رود با توجه به شکسته شدن ضلع بالایی این الگو، قیمت به حرکت صعودی خود به سوی سطح ۵۷٫۲۶ و پس از آن سطح ۵۹٫۴۲ دلار در هر بشکه ادامه دهد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی قیمت نفت برنت و هدف های بعدی آن را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

تمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن