تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۸۲۱ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۵۷۵۳ می شود. در قیمت مس بار دیگر شاهد ریزش قیمت به سوی سطح ۵۸۲۱ هستیم که نشان دهنده تلاش فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۵۷۵۳ می باشد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت ۵۸۲۱ و ۵۷۵۳ بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این امواج الیوت در درون یک کانال نزولی شکل گرفته اند و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۸۲۱ با قدرت شکسته شود براساس کانال تکرار شده پایین منجر به کاهش بیشتر قیمت مس تا حدود کف کانال بعدی یعنی حدود سطح ۵۶۰۰ خواهد شد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۸۸۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) یا نهایت سطح مقاومت ۵۹۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود که در چارت زیر مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۸۵۸ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود در موج نزولی c منجر به کاهش قیمت آن و ریزش تا سطح حمایت بعدی ۱۸۴۴ خواهد شد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۸۰۱ (پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه ۲۰۱۷) به ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال الگوی سه گوش یا مثلث که بین ۱۷ فوریه و ۲۳ فوریه ساخته شده تا حد زیادی تایید شده است که به هدف کاهشی ۱۸۴۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اشاره دارد.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۸۷۲ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۸۸۸ دلار هر تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن