تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن اگر به هر دلیلی بتواند به زیر سطح حمایت ۵۳٫۹۹ دلار در هر بشکه برسد سیگنال فروش صادر نماید و به سوی سطح حمایت ۵۳٫۳۷ کاهش یابد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۴٫۹۰ سیگنال خرید صادر می کند و موجب از سرگیری روند افزایشی قیمت به سوی سطوح ۵۵٫۵۹ و ۵۵٫۸۹ می شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱٫۲۲ (پایین ترین سطح ۸ فوریه ۲۰۱۷) تشکیل شده است. در نمودار پایین این موج در برخورد با سطوح مقاومت ۵۴٫۹۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی ) و ۵۴٫۹۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی در نمودار روزانه از موج بزرگ C به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ – پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) متوقف شده است.

موج روند افزایشی قیمت از سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷) در دورن یک کانال افزایشی شکل گرفته است که به هدف ۵۲٫۶۸ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی، تایید صعود قیمت در بالای نرخ ۵۴٫۹۰ می تواند به صعود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۵۵٫۵۹ و ۵۵٫۸۹ گردد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح حمایت ۵۵٫۹۳ و ۵۴٫۸۱ روبرو شود و از نزدیکی یکی از سطوح فوق دوباره افزایش یابد و در صورت شکست سطوح مقاومت ۵۷٫۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۵۷٫۴۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال خرید با هدف ۵۹٫۴۲ صادر کند.

از نظر تحلیل تکنیکال هر چند نوسانات قیمت نفت برنت هنوز در دامنه الگوی گوه تکمیل نشده است اما هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۵۵٫۹۳ یا ۵۴٫۸۱ خواهد بود. اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، برای امروز سطوح ۵۵٫۹۳ یا ۵۴٫۸۱ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم.

در این صورت اولین هدف نرخ ۵۷٫۲۶ خواهد بود و در صورتیکه خریداران به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۵۷٫۴۳ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت نفت برنت تا سطح ۵۹٫۴۲ دلار در هر بشکه حرکت خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن