تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۹۹۶ دلار در هر تن افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ، سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال نزولی در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج نزولی که از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) آغاز شده در قالب سه موج صورت گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج نزولی (c) بیانگر آن است که قیمت مس در حال افزایش به سوی سطح ۵۹۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به سقف کانال نزولی در چارت پایین می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال مشخص نیست که بعد از رسیدن قیمت مس به سطح ۵۹۹۶ چه واکنش بعد از آن نشان خواهد داد و تنها دو حالت را می توان متصوّر بود اولین سناریو آنکه بعد از لمس سطح مقاومت ۵۹۹۶ که مماس با سقف کانال نزولی است با کاهش مواجه شود یا اینکه از این سطح مقاومت عبور کند و تا سطح ۶۱۰۵ افزایش یابد، با این حال سطح حمایت قیمت بر روی ۵۸۸۸ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۵۸۲۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح حمایت ۱۸۷۲ کاهش یابد که این موضوع را برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۸۸۸ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هر یک از این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۸۰۱ (پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه) به ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) قرار دارند. از نظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت ۱۸۸۸ مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۱ می باشد.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۸۹ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت این فلز به سوی سطوح ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است. منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن