تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بین سطوح ۵۸۸۸ و ۵۹۶۳ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. از این رو نکته قابل توجهی در خصوص قیمت جهانی مس وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی و رنج قیمت بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده است.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن همانطور که قبلا گفته شد ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است. در حرکت افزایشی چنانچه سطح حمایت ۵۸۸۸ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت تا سطح ۵۷۷۹ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود که این سطح مماس با کف کانال نزولی می باشد.

این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۶۳ موجب صدور سیگنال خرید تا سطوح ۵۹۹۶ و ۶۰۳۷ خواهد شد. از نظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار نشان می دهد تا زمانیکه قیمت مس پایین سطح مقاومت ۵۹۶۳ قرار دارد، ممکن است به ترتیب تا سطوح ۵۸۸۸ و ۵۸۵۹ با کاهش مواجه شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری تا سطح حمایت ۱۸۸۸ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۹۰۷ و کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۱۸۹۹ به وضوح نشان داده است.

همانگونه که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۷ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۸۰۱ (پایین تری سطح ۳۰ ژانویه) به ۱۹۱۶ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) تشکیل شده اند.

در تعریف این خطوط باید گفت که فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد که اهداف را در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

در چارت پایین موج نزولی فعلی به عنوان موج برگشتی یا پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۱۶ در نظر گرفته می شود و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۸۸۸ با قدرت شکسته شود منجر به تایید امتداد موج اصلاحی از سطح ۱۹۱۶ و کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۱۸۷۲ می شود. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۹۹ به تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۹۰۷ و ۱۹۱۶ دلار در هر تن کمک خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن