تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطوح ۱۲۴۴ و ۱۲۴۰ مورد حمایت قرار گیرد و اگر به همین صورت در بالای منطقه حمایت ۱۲۴۴ و ۱۲۴۰ (مماس با کف الگوی گوه) تثبیت شود ممکن است به سوی سطوح مقاومت ۱۲۵۱ و ۱۲۵۷ برگردد. در الگوی گوه افزایشی همانطور که در نمودار پایین دیده می شود شیب خط امتداد بالایی نقاطی که به هم متصل شده اند کمتر از شیب خط پایینی می باشد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود سطح حمایت ۱۲۴۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۱۸۰ (پایین ترین سطح ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷) به ۱۲۶۳ (بالاترین سطح ۲۷ فوریه ۲۰۱۷) تشکیل شده است که فعلا جلوی ریزش قیمت اونس طلا را گرفته است. از نظر تحلیل تکنیکال این موج افزایشی در پنج موج و در قالب یک الگوی گوه افزایشی شکل گرفته است.

در نمودار پایین کف الگوی گوه، حمایت قیمت اونس طلا را در نزدیکی سطح ۱۲۴۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) و همچنین سطح ۱۲۴۰ نشان می دهد و انتظار می رود بعد از تکمیل شدن این موج نزولی ۴ در نزدیکی کف الگوی گوه رسم شده، پس از آن در موج افزایشی ۵ قرار گیرد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در این الگوی گوه افزایشی دو حد تارگت تعریف می شود، هدف قیمت حد تارگت اول به اندازه برابر با اولین حرکت تصحیح قیمت در داخل الگوی گوه می باشد که با شکسته شدن آن، یک امتداد را انتظار داریم و هدف قیمتی حد تارگت دوم نیز به اندازه برابر فاصله آغاز روند قبلی تا نقطه تشکیل الگو با شکسته شدن یکی از امتدادها را می توان انتظار داشت. لازم به ذکر است در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن معتبر سطح حمایت ۱۲۴۰ به عبارتی کف خط روند الگوی گوه منجر به اصلاح به سطوح حمایت بعدی ۱۲۳۵ و ۱۲۳۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از ۱۱۸۰ به ۱۲۶۳) می شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال قیمت جهانی اونس طلا به خاطر اظهارات اخیر تند مقامات بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره در ماه مارس با کاهش مواجه شده است. به رغم عدم اشاره دونالد ترامپ به جزئیات طرح اصلاحات مالیاتی و محرک های اقتصادی در کنگره اما لحن اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره در ماه مارس تند و قوی بوده است که موجب تقویت دلار آمریکا در بازارها شده است.

بعد از سخنرانی ترامپ، هم اکنون انتظار برای سخنرانی روز جمعه یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا (FOMC) مهمترین خبری است که بازارها به آن توجه دارند. بامداد امروز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در برابر کنگره آمریکا هر چند به تعمیرات اساسی در سیستم مهاجرت، بهبود اشتغال و دستمزدها برای آمریکایی و وعده کاهش مالیات بزرگ برای طبقه متوسط و کاهش نرخ مالیات بر شرکتهایی آمریکایی اشاراتی کرد اما هیچ سرنخ و جزئیاتی را در مورد چگونگی دستیابی به این برنامه های اقتصادی ارائه نداد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین پیشنهاد بودجه ی برای افزایش هزینه های دفاعی و صرفه جویی در سایر حوزه ها داد. اکنون تمام نگاه ها به سخنرانی روز جمعه یلن رئیس بانک فدرال است که می تواند در تعیین جهت حرکت بازار اونس طلا نقش عمده داشته باشد. لحن سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا نیز در خصوص نرخ بهره در مجموع تند و قوی بوده است و اشاره به این موضوع دارد که بانک فدرال در افزایش نرخ بهره جدی است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا