تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۴٫۲۸ دلار در هر بشکه تقویت شود و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید و افزایش تا سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۶۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود براساس بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن، موج نزولی از سطح ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) مشابه موج نزولی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد. همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود نفت آمریکا از سطح مقاومت ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) عبور کرده است و راه را برای افزایش تا سطوح ۵۴٫۲۸ و ۵۴٫۶۲ فراهم آورده است.

از منظر تحلیل تکنیکال هنوز مشخص نیست عمق حرکت این موج نزولی تا چه نرخی می تواند باشد اما حمایت مستحکم و قوی قیمت نفت آمریکا در نزدیکی سطوح ۵۲٫۶۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۵۲٫۱۴ (کف کانال افزایشی) ساخته شده است. لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی و نزولی تنها تثبیت کندل دو ساعته قیمت نفت آمریکا در پایین سطح حمایت ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) منجر به کاهش تا سطح ۵۳٫۲۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران عمده توجهات معامله گران نفت به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۳٫۰۷۹ میلیون بشکه ، رقم قبلی ۵۶۴ هزار بشکه) معطوف است و گفتنی است که بامداد امروز نیز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت انجمن آمریکا (API) به میزان ۲٫۵۰۲ میلیون بشکه افزایش یافت که کمتر از رقم پیش بینی بازار (۳٫۰۰۰ میلیون بشکه) بود و در واکنش به این خبر قیمت نفت آمریکا در بازارها مقداری با افزایش روبرو شده است. بهتر است تا خبر موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتظر ماند.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) دلیلی برای تغییر تحلیل اخیر وجود ندارد و پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح حمایت ۵۵٫۹۳ و ۵۴٫۸۱ روبرو شود و از نزدیکی یکی از سطوح فوق دوباره افزایش یابد و در صورت شکست سطوح مقاومت ۵۷٫۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۵۷٫۴۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال خرید با هدف ۵۹٫۴۲ صادر کند. از نظر تحلیل تکنیکال هر چند نوسانات قیمت نفت برنت هنوز در دامنه الگوی گوه تکمیل نشده است اما هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۵۵٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) یا ۵۴٫۸۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی) خواهد بود.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، برای امروز سطوح ۵۵٫۹۳ یا ۵۴٫۸۱ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۵۷٫۲۶ خواهد بود و در صورتیکه خریداران به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۵۷٫۴۳ تثبیت شود (جهت تایید شکست معتبر یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت نفت برنت تا سطح ۵۹٫۴۲ دلار در هر بشکه حرکت خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است. لازم به ذکر است امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران عمده توجهات معامله گران نفت به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۳٫۰۷۹ میلیون بشکه ، رقم قبلی ۵۶۴ هزار بشکه) معطوف است.

گفتنی است که بامداد امروز نیز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت انجمن آمریکا (API) به میزان ۲٫۵۰۲ میلیون بشکه افزایش یافت که کمتر از رقم پیش بینی بازار (۳٫۰۰۰ میلیون بشکه) بود و در واکنش به این خبر قیمت نفت برنت در بازارها مقداری با افزایش روبرو شده است. بهتر است تا خبر موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتظر ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن