تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۹۹۶ دلار در هر تن را بشکند و پس از آن به ترتیب تا سطوح ۶۰۳۷ و ۶۱۰۵ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال رسم شده نشان داده است.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است. در هر صورت همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۹۹۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده و از نظر ما با عبور قیمت از سقف کانال نزولی این چرخه از امواج الیوت تکمیل گردیده است.

کانال تکراری رسم شده دیگری که در نمودار پایین مشاهده می شود به هدف ۶۱۰۵ برای قیمت مس اشاره دارد اما هدف واقع بینانه امروز بر روی سطح ۶۰۳۷ قرار دارد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۵۹۶۳ منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۸۸۸ می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۴۱ افزایش یابد که این موضوع را در چارت مربوطه توانایی قیمت در شکست کامل سطح مقاومت ۱۹۰۰ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده بود که هم اکنون شکسته شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۹۴۱ وجود دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش بیشتر به سوی سطح ۱۹۵۷ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹  (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ قرار دارد، می شود. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی از نرخهای فعلی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۹۰۰ دلار در هر تن می باشد که برای امروز تبدیل به حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی شده است که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن