تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود تا سطح ۵۳٫۲۱ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۳٫۸۷ در نمودار پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین مشاهده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و فروشندگان تلاش خود را برای کاهش قیمت تا سطح ۵۳٫۲۱ خواهند کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت ویو در چارت یک ساعته به وضوح مشخص است که سه موج کوچک این موج نزولی C را شکل داده اند و ما هم اکنون در موج c قرار داریم که می تواند قیمت نفت آمریکا را تا سطوح ۵۲٫۶۸ و ۵۲٫۱۴ پایین بکشاند و این سطح محل برخورد قیمت به کف کانال افزایشی رسم شده می باشد.

با این حال هدف واقع بینانه را بهتر است در نزدیکی سطح ۵۳٫۲۱ در نظر گرفت و در حرکت صعودی نیز تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) موجب افزایش تا سطح ۵۴٫۲۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) می شود. بنابراین برای امروز روند حرکت نفت خام سبک آمریکا را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نزولی تا سطح ۵۳٫۲۱ ادامه داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) پیش بینی می شود قیمت آن هر چند در نمودار یک ساعته در دامنه خنثی بین ۵۵٫۹۳ و ۵۷٫۲۶ در نوسان است اما هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی با سطوح حمایت ۵۵٫۴۵ و ۵۴٫۸۱ روبرو شود و از نزدیکی یکی از سطوح فوق دوباره افزایش یابد و در صورت شکست سطوح مقاومت ۵۷٫۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۵۷٫۴۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال خرید با هدف ۵۹٫۴۲ صادر کند.

از نظر تحلیل تکنیکال هر چند نوسانات قیمت نفت برنت هنوز در دامنه الگوی گوه تکمیل نشده است اما همانطور که گفته شد هر حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۵۵٫۴۵ (پایین ترین سطح ۱۷ فوریه) یا ۵۴٫۸۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی) خواهد بود و احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی در الگوی ادامه دهنده افزایشی باشیم.

در این صورت اولین هدف نرخ ۵۷٫۲۶ خواهد بود و در صورتیکه خریداران به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۵۷٫۴۳ تثبیت شود (جهت تایید شکست معتبر یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت نفت برنت تا سطح ۵۹٫۴۲ دلار در هر بشکه حرکت خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن