تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۶۰۶۴ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح ۶۱۱۷ و ۶۱۸۳ خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۷۵۵ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) تشکیل شده است. در نمودار پایین به وضوح مشخص است که موج دوم یعنی موج (b) در درون یک کانال نزولی در جریان بوده است و براساس آن یک کانال تکراری دیگر به هدف افزایشی ۶۱۱۷ و ۶۱۸۳ اشاره دارد.

به باور ما قیمت مس در نزدیکی سطح ۶۰۱۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) حمایت شده است و دوباره در مسیر افزایشی به سوی سطح مقاومت ۶۰۶۴ قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت آن به سطح ۵۹۸۶ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۶۰۱۱ با هدف ۵۹۴۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

با این حال تا زمانیکه قیمت مس بالای سطح حمایت ۶۰۱۱ تثبیت شده است، اولین هدف نرخ ۶۱۱۷ خواهد بود و در صورتیکه خریداران مس به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۶۱۱۷ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل مس تا نرخ ۶۱۸۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) حرکت خواهد کرد که در نمودار پایین مشخص است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه نتوانسته از سطح مقاومت ۱۹۵۷ عبور کند، مقداری در پایین این سطح مقاومت در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۱۹۰۰ اصلاح داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است و موج افزایشی قیمت از سطح ۱۶۷۶ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه) در قالب پنج موج شکل گرفته است که نشاندهنده نزدیک شدن قیمت به سقف خود در نزدیکی سطح ۱۹۵۷ می باشد.

کانال افزایشی کوچکی که در نمودار روزانه رسم شده است نشان می دهد که احتمال شکست سطح مقاومت ۱۹۵۷ بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۱۹۰۰ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) است که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن