تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در اطراف سطح حمایت ۵۲٫۶۸ دلار در هر بشکه در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطح مقاومت ۵۳٫۲۱ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی نشان داده است.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط کاهش قیمت به سطح ۵۲٫۵۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۲٫۶۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) با هدف ۵۲٫۱۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۲٫۶۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج ار چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است که فعلا مانع از ریزش قیمت نفت شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال از آنجایی که قبلا سطح حمایت ۵۳٫۲۱ یکبار باعث حرکت اصلاحی نفت آمریکا به سطح ۵۴٫۲۸ شده بود انتظار داریم که این سطح حمایت ۵۲٫۶۸ که مماس با کف کانال افزایشی است موجب تشکیل حرکت اصلاحی دیگری شود.

از نظر فاندامنتال عدم اجرای کاهش سطح تولیدات روسیه در ماه فوریه و افزایش موجودی ذخایر نفت آمریکا به رکورد جدید، سرمایه گذاران را فعلا از خرید نفت بازنگه داشته است که این یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت آمریکا در طی ۲۴ ساعته گذشته بوده است و اگر امروز قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۲٫۵۰ کاهش یابد می تواند قیمت را تا نرخهای پایین ۵۲٫۱۴ هدایت کند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۴٫۸۱ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۵۳٫۷۷ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت نفت برنت در ۵۴٫۸۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی شکست سطح حمایت ۵۴٫۸۱ نه تنها منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۳٫۷۷ می شود بلکه با تایید الگوی گوه هدف نزولی ۵۲٫۰۰ را نمایان خواهد ساخت اما باید توجه داشت تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۵۴٫۸۱ در نوسان است احتمال قرار گرفتن قیمت نفت برنت در درون الگوی گوه هنوز وجود دارد.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت امروز نفت برنت بر روی سطح ۵۵٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۲۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در نمودار روزانه نیز تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد اگر امروز قیمت نفت برنت به هر دلیلی به پایین سطح حمایت ۵۴٫۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) برسد می تواند هدف کاهشی ۵۱٫۳۵ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) را مشخص سازد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت نفت برنت دریای شمال لندن