تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۹۰۷ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۵۸۶۴ کاهش یابد که این موضوع را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی پروجکشن از موج نزولی (c) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده است.

در چارت پایین این موج هدف نزولی ۵۸۶۴ را نشان می دهد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود زمینه را برای ریزش بیشتر به سوی سطح ۵۷۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) فراهم می آورد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۹۵۰ می باشد و تنها به شرط شکست آن موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح ۶۰۰۳ می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال می بایست با دقت به جهت حرکت توجه داشته باشیم زیرا اگر قیمت مس به سمت پایین سطح حمایت ۵۹۰۷ حرکت کند، هدف کاهش تا سطح ۵۸۶۴ خواهد بود و در صورت شروع حرکت نزولی، می توان انتظار فرود قیمت مس تا سطح حمایت ۵۸۱۰ و ۵۷۷۴ سپس تا ۵۷۲۴ را داشت که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۹۰۰ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۸۵۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و نسبت های سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۹۰۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال بخشی از این موج که از سطح ۱۶۷۶ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و این ساختار از امواج الیوت ویو بیانگر آن است که موج C در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۵۷ به پیک و سقف خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ می باشد. در چارت بعدی بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت هدف نزولی ۱۸۵۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی نشان می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن