تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۲٫۶۸ دلار در هر بشکه اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۴۶ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج کاهشی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه) به ۵۲٫۵۴ (پایین ترین سطح ۲ مارس) سطح مقاومت قیمت نفت آمریکا بر روی سطح ۵۳٫۴۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد. باید توجه داشت که در نمودار روزانه ریزش اخیر قیمت از سطح ۵۴٫۹۴ به دلیل نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۵۴٫۹۹ بوده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) که از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت ۲۰۱۶) شروع شده، قرار دارد.

طبق این تجزیه و تحلیل فیبوناچی پروجکشن احتمال اینکه قیمت نفت آمریکا در نزدیکی سطح ۵۱٫۹۷ مورد حمایت قرار گیرد زیاد است و باید توجه داشت که در حرکت افزایشی نیز تنها نفوذ کامل قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۴۶ موجب افزایش آن به ترتیب به سطوح ۵۳٫۷۴ و ۵۳٫۸۷ و پس از آن سطح ۵۴٫۰۲ می شود که در نمودار یک ساعته مشاهده می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح ۵۵٫۰۳ یعنی پایین ترین سطح روز ۲ مارس را لمس کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۵٫۹۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۵۵٫۹۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

در چارت روزانه پایین این موج در برخورد با سطح مقاومت ۵۷٫۴۳ با چالش مواجه شده است که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی بزرگ تر (C) که از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) شروع شده است، می باشد.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن، نفت برنت ممکن است مقداری به سوی سطح حمایت ۵۴٫۳۹ کاهش یابد و بعد از آن دو سناریو محتمل است یا از این سطح حمایت عبور می کند و تا سطح ۵۱٫۳۵ کاهش می یابد یا اینکه در نزدیکی سطح ۵۴٫۳۹ مورد حمایت قرار می گیرد و به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۴۳ افزایش می یابد.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها بازگشت قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۵٫۹۳ موجب افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۵۷٫۲۶ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) می شود که در چارت یک ساعته پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن