تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح حمایت ۵۹۰۷ دلار در هر تن کاهش یابد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۸۶۴ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت قیمت مس به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده اند.

به باور ما این موج نزولی پتانسیل کاهش قیمت مس حداقل تا سطح ۵۸۶۴ را دارد و در بیشترین قدرت روند نزولی خود می تواند تا سطح ۵۷۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها افزایش قیمت مس به بالای سطح ۵۹۵۰ موجب تقویت قیمت مس به سطح ۶۰۰۳ می شود که در نمودار پایین مشاهده می شود.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۵۷ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۸۳۳ می شود.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و موقتا مانع از ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۱۸۳۳ شده است که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ به ۱۹۵۷ (بالاترین سطح ۱ مارس) می باشد.

در نمودار پایین کانال افزایشی رسم شده به هدف ۱۸۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و مماس با کف کانال افزایشی) اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح مقاومت ۱۹۲۰ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۷ درصدی) در نظر گرفته می شود که در نمودار بعدی مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرا تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرا تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن