تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

هم اکنون در حدود یک هفته است که اونس طلا در نوار بسیار باریکی بین ۱۲۷۳ و ۱۳۰۰ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر ازین فلز دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out ) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند هفته گذشته انتظار بازار برای شهادت برنانکی نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است . وضعیت برای نقره نیز تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی فردا را قویتر خواهد کرد . 

این هفته تا قبل از سخنرانی برنانکی که قرار است فردا در برابر کنگره ایالات متحده حاضر شود و گزارش سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا را ارائه کند، باید منتظر واکنشهای تکنیکی بازار نیز بود.

در قیمت جهانی اونس طلا که روز گذشته را در منطقه خنثی بین ۱۲۷۳ و ۱۳۰۰ به پایان برده، تنها با شکسته شدن خط ۱۳۰۲ و تثبیت قیمت در بالای آن، احتمال صعود بیشتر اونس طلا تا نرخ ۱۳۳۰ وجود خواهد داشت. در صورت سقوط، بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۲۶۷ موجب شروع حرکت نزولی می شود.

فعلا قیمت همچنان مردد مانده و تلاش چندانی را برای عبور از محدوده احتیاط که قبلا به آن اشاره کردیم، انجام نداده است و با تردید حرکت می کند. در هر صورت فردا برنانکی در برابر نمایندگان سخن خواهد گفت و بسته به اینکه چه بگوید ارزش اونس طلا مجددا تغییر خواهد کرد.

به نظر می رسد فارغ از جهت احتمالی اونس طلا با توجه به اینکه مدت بسیاری در فضای بدون روند بوده به محض بسته شدن اولین کندل روزانه بالای خط ۱۳۰۲ رفتار مواج (ترندی ) بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای استفاده از استراتژی های Break out   و Trend following   باشد .  

بنابراین در حال حاضر اونس طلا در منطقه ای مابین ۱۲۷۳ و ۱۳۰۰ در حال نوسان است و پس از خبر فردا قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد . دیگر زوج ارزها و همچنین نقره نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر فردا تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا