تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) احتمال لمس مجدد سطح مقاومت ۵۳٫۴۶ دلار در هر بشکه وجود دارد و اگر امروز به هر دلیلی موفق به شکست کامل این سطح مقاومت شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۷۴ و پس از آن سطح ۵۳٫۸۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود برای نفت آمریکا این سطوح مقاومت ۵۳٫۴۶ و ۵۳٫۷۴ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۵۲٫۵۴ (پایین ترین سطح ۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که روند صعودی قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷) در قالب یک موج افزایشی در نوسان بوده است که همچنان پابرجاست و عدم توانایی قیمت نفت آمریکا در شکست کف کانال افزایشی به معنای از سرگیری روند افزایشی به سوی سقف این کانال به عبارتی حوالی سطح مقاومت ۵۵٫۵۰ می باشد. با این حال برای امروز هدف واقع بینانه را می توان در سطوح مقاومت ۵۳٫۷۴ و ۵۳٫۸۷ در نظر گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال این تحولات نشان می دهد کانال افزایشی ۳ – ۴ هفته اخیر همچنان ادامه دارد و اکنون مشخص است که قیمت نفت آمریکا پس از برخورد به کف کانال حمایت شده است و در حال افزایش به سوی هدف های اشاره شده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن کامل سطح حمایت ۵۲٫۸۹ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۲٫۵۴ می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) احتمال افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ وجود دارد و به نظر می رسد ادامه روند خنثی قیمت در درون الگوی گوه هنوز ادامه دارد و تکمیل نشده است و ممکن است امروز با افزایش روبرو شود.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۲۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) قرار دارد و الگوی گوه از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) شروع شده است و این هفته مشخص خواهد شد که این الگو یک الگوی ادامه دهنده صعودی خواهد بود یا یک الگوی ادامه دهنده کاهشی.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین قیمت نفت برنت مدتی است که در نوار بسیار باریکی بین الگوی گوه حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است و در واقع سکوت اخیر قیمت نفت برنت موئد این مسئله است که بزودی انفجاری مهیبی در راه است.

بنابراین برای امروز اگر قیمت نفت برنت بتواند به همین صورت در بالای سطح ۵۵٫۹۳ تثبیت شود احتمال رسیدن قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۲۶ وجود دارد. در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن کامل سطح حمایت ۵۵٫۳۲ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح حمایت بعدی ۵۴٫۸۱ و ۵۳٫۷۷ دلار در هر بشکه می شود که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن