تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۹۰۷ دلار در هر تن افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۵۸۳۸ و شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۶۴ نشان داده است.

همانگونه که در چارت پایین مشاهده می فرمائید این سطح حمایت ۵۸۳۸ بر روی پایین ترین سطح ۲۳ فوریه قرار دارد و سطح ۵۸۶۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۹۰۷ دیده می شود که انتظار داریم موج اصلاحی در حوالی این سطح پایان یابد و بعد از آن موج نزولی (c) شروع شود و دیر یا زود قیمت مس را در این موج تا سطح ۵۷۲۴ پایین بکشاند که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۰۷ موجب افزایش به سطح مقاومت بعدی ۵۹۸۰ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۸۵۷ مورد حمایت قرار گیرد و مدتی را در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۱۹۲۰ افزایش یابد.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است که مانع از ریزش قیمت شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت دیگر از روند افزایشی ۱۴۳۲ به ۱۹۵۷ (بالاترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۷) به سطح مقاومت ۱۹۲۰ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) اشاره دارد که به عنوان مقاومت قوی قیمت آلومینیم آلیاژی در نظر گرفته می شود و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی نیز محدود به این سطح مقاومت خواهد بود.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح حمایت اولیه ۱۸۵۷ منجر به کاهش آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۸۳۳ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن