تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح ۵۶۷۱ و ۵۶۳۸ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۲۴ در نمودار پایین نشان داده است. بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار ریزش قیمت باقی مانده است. امروز هر گونه جرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۷۵۵ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار زیر بررسی شمارش امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت مس در موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) قرار گرفته است و از نظر تحلیل تکنیکال در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای ریزش تا سطوح ۵۶۷۱ و ۵۶۳۸ برخوردار است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده اند و سطح ۵۶۳۸ مماس با خط روند نزولی رسم شده می باشد.

در چارت پایین واگرایی افزایشی اندیکاتور RSI در نمودار یک ساعته قیمت جهانی مس نشان می دهد هر چند که موج نزولی (c) بعد از شکست سطح حمایت ۵۷۵۵ مقداری از قدرت روند نزولی خود را از دست داده است و ممکن است کمی اصلاح کند اما برای امروز هر حرکت افزایشی کوتاه و محدود به همین سطح ۵۷۵۵ خواهد بود و بعد از آن پیش بینی می شود قیمت جهانی مس با کاهش مواجه شود و به ترتیب تا سطوح ۵۶۷۱ و ۵۶۳۸ ریزش داشته باشد که این اهداف کاهشی را در نمودار یک ساعته پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بین سطوح ۱۸۵۷ و ۱۸۸۰ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت آن مشخص گردد. از این رو نکته قابل توجهی در خصوص قیمت آن وجود ندارد بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ به ۱۹۵۷ (بالاترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۷) قرار دارند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۸۰ با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۱۹۲۰ فراهم می آورد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۸۵۷ شکسته شود زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۱۸۳۳ ایجاد خواهد کرد. تمایلات بازار بیشتر نشاندهنده افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی می باشد که این موضوع را عدم استمرار موج نزولی قیمت بعد از برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۹۵۷ دلار در هر تن در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن