تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۷۲۴ دلار در هر تن را لمس کند که این موضوع را قرار گرتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۵۶۳۸ و ۵۶۷۱ در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت زیر دیده می شود سطح مقاومت ۵۷۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی (c) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) تشکیل شده است.

همانگونه که در نمودار پایین دیده می شود موج نزولی آغاز شده از سطح ۶۰۹۰ (بالاترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۷) در قالب پنج موج شکل گرفته است و این ساختار از امواج الیوت ویو نشان می دهد که موقتا به کف خود نزدیک شده است و برای امروز افزایش قیمت به بالای سطح ۵۷۲۴ موجب افزایش قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۵۷۷۴ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکست سطح حمایت ۵۶۷۱ منجر به کاهش کوتاه قیمت مس به سطح ۵۶۳۸ می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۹۰ را تاچ کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۱۸۴۹ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۱۶۷۶ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۱۹۵۷ (بالاترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۹۰ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۱۹۱۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) می شود و این سناریو بیشتر محتمل به نظر می رسد که این موضوع را در نمودار بعدی بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن