تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۴۷٫۶۱ دلار در هر بشکه ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا در موج نزولی C – سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) – تشکیل شده است.

در چارت پایین این موج به پایین سطح حمایت ۴۸٫۱۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) کاهش یافته است و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت حمایتی شکسته شود به سمت حمایت بعدی حرکت خواهد کرد که سطح حمایت بعد از ۴۸٫۱۵ بر روی سطح ۴۷٫۶۱ در نمودار پایین مشخص شده است.

در نمودار روزانه نیز با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و کاهش قیمت آن به پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶)، تارگت نزولی شارپی بعدی قیمت نفت آمریکا بر روی سطح ۴۵٫۲۲ دیده می شود که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج صعودی (C) قرار دارد که این موج صعودی از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت نفت آمریکا به بالای سطح ۴۸٫۱۵ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) محدود به سطح مقاومت ۴۸٫۶۸ خواهد بود که در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی مشاهده می فرمائید.

کاهش قیمت نفت به پایین ترین سطوح ۳ ماهه گذشته عمدتا به خاطر افزایش موجودی ذخایر نفت آمریکا و رشد دکل های حفاری شرکت بیکر هیوز آمریکا به ۶۱۷ (بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۵ به این سو) می باشد که کاهش تولیدات نفت سازمان اوپک را آفست یا جبران کرده است. قیمت نفت از دوشنبه هفته ی گذشته تا کنون بیش از %۸- کاهش یافته است که بیشترین ریزش هفتگی در چهار ماهه گذشته محسوب می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۰٫۸۴ را بشکند و تا حدود سطوح ۵۰٫۲۸ و ۴۹٫۲۷ ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۰٫۸۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C – سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است. به باور ما این موج نزولی هنوز تکمیل نشده است و دیر یا زود قیمت نفت برنت تا سطح ۴۹٫۷۲ کاهش خواهد یافت و براساس موج اصلاحی از سطح ۵۱٫۵۰ (پایین ترین سطح ۹ مارس) انتظار می رود که قیمت نفت تا تارگت نزولی ۴۹٫۷۲ ریزش داشته باشد.

در نمودار روزانه نیز به نظر می رسد که قیمت نفت برنت سطح حمایت ۵۱٫۴۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شکسته شده است و در حال کاهش به سوی سطح حمایت ۴۷٫۶۴ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) می باشد.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۵۱٫۵۴ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود تنها موجب اصلاح اندک قیمت آن به سوی سطوح مقاومت بعدی ۵۱٫۹۷ و ۵۲٫۶۷ دلار در هر بشکه (به ترتیب خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی) می شود که در چارت بعدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن