تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۷۷۴ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۸۱۰ صعود کند که این موضوع را تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۶۰۹۰ (بالاترین سطح ۱ مارس) تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین در قیمت جهانی مس دیده می شود این چرخه پنج موجی یک موج نزولی (c) – سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) را بوجود آورده است و ساختار این موج بیانگر تکمیل شدن آن است.

از نظر تحلیل تکنیکال عدم توانایی قیمت در شکست خط روند نزولی رسم شده در نمودار یک ساعته و برخورد قیمت در نمودار روزانه به سطح حمایت ۵۶۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نیز یکی دیگر از دلایل تکنیکال تکمیل شدن این موج محسوب می شود.

براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود این سطح ۵۶۵۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن ۲۰۱۶) تشکیل شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

هر چند برای امروز افزایش قیمت آن به سطح ۵۹۷۰ کمی اغراق آمیز به نظر می رسد اما ادامه حرکت صعودی آن بسیار محتمل به نظر می رسد و در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۲۴ منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۵۶۷۱ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۲۰ صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۸۰ در نمودار زیر به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۹۵۷ (بالاترین سطح ۱ مارس) تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۹۲۰ دیده می شود.

در چارت پایین موج اصلاحی فعلی که شاهد آن هستیم در برخورد قیمت به سطح حمایت پایین تر به عبارتی سطح حمایت ۱۸۵۷ شکل گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ می باشد.

براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت امکان نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۹۵۷ وجود دارد. در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۵۷ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۳۳ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن