تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۸۶۴ دلار در هر تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۱۰ در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۵۸۱۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۳ فوریه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شده است و از این رو برای امروز سیگنال خرید مس صادر کرده است.

در نمودار پایین این موج از پنج موج کوچک a , b , c , d , e شکل گرفته است و ساختار این امواج قویا اشاره به تکمیل شدن موج c و این چرخه در نمودار پایین می کند. در چارت زیر سطح مقاومت بعدی مس بر روی ۵۸۶۴ قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب افزایش آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۹۰۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) می شود و این امر می تواند واکنش خریداران مس را به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۷۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۵۷۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۸۵۷ کاهش یابد و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۸۳۳ ریزش کند و منجر به کاهش بیشتر قیمت این فلز گردد.

در چارت بعدی اولین سطح حمایت ۱۸۵۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و این سطح حمایت هر چند منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی شده اما توانایی زیادی برای افزایش به بالای سطح مقاومت ۱۹۲۰ (خط فیبوناچی ریترسمنت ۷ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ به ۱۹۵۷ – بالاترین سطح ۱ مارس –) را نداشته است.

بنابراین برای امروز به نظر می رسد که این حرکت اصلاحی به اتمام رسیده است و در حرکت افزایشی تنها افزایش قیمت به سطح ۱۸۹۸ تاییدی در جهت تقویت به سوی سطح مقاومت ۱۹۲۰ دلار در هر تن خواهد بود. در نمودار روزانه، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن