تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۴۹٫۳۴ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۷۵ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی الگوی سر و شانه در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت ۴۹٫۳۴ و ۴۹٫۷۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است و به نظر می رسد که این موج تکمیل شده است.

الگوی نمودار نفت آمریکا از زمانیکه به سطح ۴۷٫۹۰ (پایین ترین سطح ۱۳ مارس) کاهش یافت بیشتر شبیه یک الگوی سر و شانه کف یا معکوس می باشد که تا حد زیادی تایید شده است و این تاییدیه به هدف افزایشی ۵۰٫۴۱ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۴۸٫۶۸ می باشد.

اکنون برای امروز افزایش قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۵ موجب تقویت بیشتر تا نرخ ۵۰٫۴۱ خواهد شد و این افزایش، تاییدی بر تشکیل روند صعودی میان مدت است که در چارت زیر به وضوح مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۵۲٫۶۷ صعود کند و سیگنال خرید صادر کند و اگر در حرکت افزایشی این سطح مقاومت نیز شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۳۲ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده اند.

در چارت زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت توانسته به بالای سطح مقاومت ۵۱٫۹۷ برسد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۲٫۶۷ دیده می شود. در نمودار روزانه حرکت اصلاحی فعلی بیشتر به خاطر برخورد قیمت آن با سطوح حمایت ۵۱٫۳۵ و ۵۰٫۹۹ می باشد.

این منطقه حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ و خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (C) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ قرار گرفته است و برای روزهای آینده احتمال افزایش قیمت نفت برنت تا سطوح ۵۳٫۸۰ و ۵۴٫۳۹ دلار در هر بشکه محتمل به نظر می رسد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن