تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۵۹۲۲ دلار در هر تن عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۹۸۶ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

امواج الیوت ویو یکی از موج های مهم در تحلیل تکنیکال می باشد. همانطور که در چارت پایین دیده می وشد موج کاهشی قیمت از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) در قالب سه موج شکل گرفته است و بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که سقف موج دوم یعنی موج (b) در سطح ۶۰۹۰ ممکن است دوباره لمس شود.

در نمودار روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به هدف ۵۹۷۱ اشاره دارد که اندکی پایین تر از هدف ۶۰۹۰ می باشد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت دیگر از موج نزولی ۶۰۹۰ (بالاترین سطح ۱ مارس) به ۵۶۵۲ (پایین ترین سطح ۹ مارس) هدف ۵۹۸۶ را نشانه گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی امی باشد.

برای امروز افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۹۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دسترسی به هدف افزایشی ۵۹۸۶ را بیشتر تایید خواهد کرد. در صورتیکه خریداران قیمت مس به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۹۸۶ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل مس تا نرخ ۶۰۳۰ حرکت خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۹۲۰ صعود کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۸۰ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۹۵۷ (بالاترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۹۲۰ دیده می شود که اگر شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح ۱۹۵۷ می شود.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۸۰ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۸۵۷ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن