تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ7) پیش بینی می شود دوباره به سوی سطوح مقاومت ۴۹٫۳۴ و ۴۹٫۷۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را تکمیل شدن چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) بیشتر تایید کرده است.

این تاییدیه تکمیل چرخه سه موجی را شکل گیری الگوی معکوس یا کف سر و شانه از ۴۷٫۹۰ (پایین ترین سطح ۱۳ مارس ۲۰۱۷) نشان داده است. از آنجایی که این الگو کم و بیش تایید شده است از این رو باید منتظر افزایش قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۰٫۴۱ باشیم که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C – سومین موج از چرخه سه موجی- تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج کاهشی روز گذشته قیمت نفت آمریکا صرفا یک موج برگشتی و پول بک کوتاه به سوی خط گردن از الگوی سر و شانه در حوالی سطح حمایت ۴۸٫۷۰ در نظر گرفته می شود که به باور ما این موج تکمیل شده است و برای امروز احتمال افزایش دوباره قیمت نفت آمریکا به سوی سطوح ۴۹٫۳۴ و ۴۹٫۷۵ وجود دارد.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۶۸ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته پایین آن) منجر به برگشت و اصلاح به سوی سطح حمایت بعدی ۴۸٫۱۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) می شود. لازم به ذکر است امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آمار دکل های حفاری شرکت بیکر هیوز ایالات متحده آمریکا (رقم قبلی ۶۱۷ دکل) اعلام می شود که بر روی قیمت نفت تاثیر گذار است.

اعلام کاهش در تعداد دکل های حفاری نفت آمریکا می تواند انتظار افزایش قیمت نفت را به همراه داشه باشد و به نفت آمریکا امکان یکه تازی بیشتری را دهد و همچنین بالعکس. در انتظار نوسانات قیمت نفت آمریکا چه از نظر تکنیکالی و فاندامنتالی خواهیم ماند.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۵۱٫۵۴ مورد حمایت قرار گیرد و مجدد به سوی سطح مقاومت ۵۲٫۶۷ افزایش یابد. همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال شکل گیری الگوی V در اطراف سطح ۵۰٫۲۵ (پایین ترین سطح ۱۴ مارس) اشاره به تکمیل شدن این چرخه از امواج الیوت دارد. در نمودار روزانه ، قیمت نفت برنت با سطح حمایت جدّی ۵۰٫۹۹ روبرو شده است که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ می باشد.

براساس این سناریو احتمال تشکیل موج افزایشی به سوی سطح مقاومت ۵۳٫۸۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) در نمودار روزانه وجود دارد.  در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت پایین سطح حمایت ۵۱٫۵۴ منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۰٫۸۴ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سطح در نمودار یک ساعته به وضوح مشخص شده است.

برای امروز با نزدیک شدن به اعلام گزارش شمار دکل های حفاری نفت شرکت بیکر هیوز آمریکا آهسته آهسته تمامی توجهات فعالان بازار نفت به آن معطوف می شود. شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان می‌باشد و این کمپانی در صنایع نفت و گاز فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات حفاری، مشاوره، ارزیابی، تولید و ساخت مخازن اشتغال دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن