تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۸۴۱ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۶۵۲ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) در چارت زیر تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص شده است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم به عبارتی موج c در اطراف سطح ۵۹۴۷ به سقف و پیک قیمت خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت این فلز به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی می باشد.

از نظر تکنیکال این موج اصلاحی از سطح حمایت ۵۶۵۴ در نمودار روزانه به وضوح مشخص شده است و در نمودار روزانه این سطح حمایت ۵۶۵۴ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار گرفته است. براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت این موج اصلاحی ممکن است در اطراف سطح مقاومت ۵۹۷۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) به پایان برسد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۴۷ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته بالای آن) موجب افزایش مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۰۱۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود که در این سطح در نمودار یک ساعته به وضوح مشخص گردیده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۹۰ را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۸۵۰ کاهش داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تایید کرده است.

همانطور که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۶۷۶ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه) به ۱۹۵۷ قرار گرفته اند. از نظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۹۵۷ آغاز گردیده است در قالب سه موج شکل گرفته است.

در نمودار پایین موج دوم به عبارتی موج b به احتمال زیاد در اطراف سطح مقاومت ۱۹۱۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) به سقف و پیک قیمتی خود رسیده است و قیمت هم اکنون در موج نزولی c قرار گرفته است و در حال ریزش به سوی سطح ۱۸۴۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۱۶ موجب تقویت کوتاه قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۱۹۳۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) می شود که در نمودار یک ساعته مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن