تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) پیش بینی می کنیم قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۴۸٫۱۵ دلار در هر بشکه را تاچ کند و اگر موفق به شکست این سطح مقاومت شود و به بالای سطح مقاومت ۴۸٫۳۰ برسد، موجب صدور سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۶۸ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت نفت آمریکا هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) می باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال ساختار موج الیوت C بیانگر آن است که این موج تکمیل شده است و واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا مدتی در حالت ثبات قیمت (Consolidation) به سر خواهد برد مگر آنکه از پایین سطوح حمایت با قدرت شکسته شوند.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۳۰ منجر به تضعیف قیمت نفت آمریکا به سوی سطح حمایت بعدی ۴۶٫۹۵ می شود و اگر این سطح حمایت هم شکسته شود سیگنال فروش قوی در هفته جاری تا سطح ۴۵٫۲۲ صادر خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) در نمودار روزانه می باشد.

در نمودار بعدی برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK7) پیش بینی می کنیم قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ را تاچ کند و در صورتیکه بتواند بالای این سطح مقاومت تثبیت شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۷۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار بعدی مشخص است این سطوح مقاومت نفت برنت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۹٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود موج اصلاحی قیمت نفت برنت که از سطح ۴۹٫۷۱ آغاز شده مخالف موج نزولی می باشد و سطوح ۵۰٫۳۲ و ۵۰٫۹۷ به عنوان سطوح حمایت و مقاومت تاثیرگذار عمل کرده اند. در واقع روند نزولی قیمت نفت برنت در قالب سه موج صورت گرفته است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن از هدف موج نزولی C تایید کننده تکمیل این موج می باشد که دلیل آن عدم توانایی قیمت در تثبیت پایین سطح حمایت ۴۹٫۷۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می باشد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها نفوذ قیمت به پایین سطح حمایت ۵۰٫۳۲ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته) منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطوح حمایت ۴۹٫۷۲ و ۴۹٫۰۲ می شود.

در غیر این صورت با تثبیت بالای سطوح مقاومت ۵۰٫۸۴ و ۵۰٫۹۷ و همچنین با شکست سطح ۵۱٫۱۶ زمینه برای افزایش قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۵۱٫۵۴ و ۵۱٫۷۵ دلار در هر بشکه فراهم خواهد شد که این تارگت ها را در چارت مربوطه پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن