تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۷۸۲ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۵۷۳۱ کاهش یابد و به نظر می رسد حرکت اصلاحی قیمت که قبلا از سطح ۵۷۱۵ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) شروع شده بود در نزدیکی سطح مقاومت ۵۸۴۶ تکمیل شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هر یک از این سطوح حمایت قیمت جهانی مس به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی (c) که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۹۰ (بالاترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۷) می باشد، تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال این موج حداقل می تواند تا سطح ۵۶۷۹ قیمت مس را پایین بکشاند و سه موج کوچک این موج (c) را شکل داده اند.

در نمودار زیر به باور ما قیمت مس هم اکنون در موج (c) قرار گرفته است که در این موج در حال ریزش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۶۷۹ می باشد و در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۴۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) موجب تقویت قیمت به سوی سطوح ۵۸۸۶ و ۵۹۵۰ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۹۱۶ را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۸۹۰ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو، اندیکاتور RSI و نسبت های فیبوناچی ریتریسمنت تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۶۷۶ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۱۹۵۷ (بالاترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

به باور ما موج افزایشی کوتاهی که از سطح ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس) شروع شده در موج b صورت گرفته است و بعد از تکمیل شدن این موج در اطراف سطح مقاومت ۱۹۳۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) احتمال ریزش قیمت در موج سوم یعنی موج c زیاد است و واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز اشاره به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی در معاملات امروز دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی هر گونه افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۹۳۷ باعث افزایش آن به سوی سطح ۱۹۵۷ می شود که این سناریو برای امروز دشوار به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود کاهش قیمت آن به زیر سطح ۱۹۱۶ و تارگت نزولی ۱۸۹۰ دلار در هر تن می باشد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن