تحلیل ویژه چشم انداز فصلی قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۴۸۳ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج افزایشی که از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) شکل گرفته وارونه شده است.

این روند از سه موج بزرگ تشکیل شده است که موج سوم به عبارتی موج (C) از پنج موج کوچک تر ساخته شده و این ساختار تاییدی در جهت تکمیل شدن امواج اصلاحی از سطح ۴۳۱۸ می باشد. در نمودار هفتگی نیز کانال نزولی رسم شده نشان می دهد که موج افزایشی که از سطح ۴۳۱۸ شروع شده با برخورد قیمت به سقف این کانال تکمیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این موج افزایشی به هدف ۵۴۸۳ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و اگر این سطح حمایت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۲۶۱ صادر خواهد کرد که در نمودار روزانه مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال موج نزولی قیمت از سطح ۶۲۰۴ در سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج b به احتمال زیاد در سطح ۵۹۵۰ به پیک و سقف خود رسیده است که این سطح در نزدیکی سطح مقاومت ۵۹۲۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار گرفته است.

براساس این سقف قیمت و طول موج قبلی a ، باید توجه داشت که تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن به هدف نزولی ۵۶۰۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و پایین تر از آن به سطح ۵۹۳۸ اشاره دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

به باور ما به محض اینکه قیمت مس به سطح ۵۶۰۸ کاهش یابد احتمال ریزش قیمت آن تا سطح ۵۴۸۳ بوجود خواهد آمد. با توجه به آنکه قیمت مس هم اکنون در بالای سطح حمایت ۵۷۵۸ قرار دارد هر چند ممکن است موج b کمی گسترش یابد اما بعید به نظر می رسد که در این موج بتواند خود را در بالای سطح مقاومت ۵۹۲۸ با قدرت تثبیت کند.

از این رو برای سه ماهه دوم سال جاری کاهش قیمت آن به سطح ۵۷۱۵ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۵۷۵۸ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها نفوذ قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۵۹۲۸ به تقویت قیمت مس به سوی سطوح ۶۰۷۱ و ۶۲۰۴ می انجامد که در نمودار روزانه مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده سطح حمایت ۱۸۵۶ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۱۷۷۵ می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است هر یک از این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند.

در نمودار هفتگی با توجه به الگوی ستاره دنباله دار به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی بعد از رسیدن به سطح مقاومت ۱۹۵۶ مقداری از قدرت خود را از دست داده و خسته شده است و همچنین اندیکاتور RSI از حالت اشباع خرید خود به پایین سطح ۷۰ کاهش یافته و سیگنال فروش صادر کرده است و از این رو احتمال شروع حرکت های نزولی بیشتر به نظر می رسد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سه موج این روند افزایشی را شکل داده اند که موج سوم به عبارتی موج c به اندازه خط فیبوناچی ۱٫۶۱۸ درصدی از طول موج قبلی اول یعنی موج a حرکت داشته است که این موضوع را بررسی نسبت های فیبوناچی پروجکشن به وضوح نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این نسبت نشان می دهد که موج c تکمیل شده است و روند افزایشی به طور کامل خنثی خواهد شد و حتی اگر هم این موج بعدا گسترش داشته باشد ابتدا ممکن است به سوی سطوح ۱۸۵۶ و ۱۷۷۵ اصلاح کند زیرا بخش زیادی از حرکت این موج در درون یک کانال افزایشی شکل گرفته است.

در نمودار ماهیانه سطح مقاومت بر روی ۱۹۵۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۸۰۳ – بالاترین سطح ماه مه ۲۰۱۱ به ۱۴۳۲) قرار دارد و این سطح مقاومت به احتمال زیاد می تواند منجر به برگشت و اصلاح قیمت به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۳۳۸۰ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۸) شود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۹۵۶ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۱۱۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) می شود که در نمودار ماهیانه مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن