تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

خوشبینی هایی که دیروز در مورد سفارشهای خرید یورو در نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۹۰ گفته بودیم باعث شدند که امروز تا بدین لحظه یورو در روندی صعودی قرار گیرد و سرانجام به بالای ۱٫۳۱۰۰ افزایش یابد.

دیروز نیز به خوبی و به دفعات متعدد، قدرت معامله گران حرفه ایی را نشان دادم و قبلا نیز عرض شد که معامله گران حرفه ای سفارشهای خرید متراکمی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۹۰ دارند و البته مدتی این سفارشها در جای خود مانده بودند که سرانجام به محض اینکه قیمت یورو به این منطقه رسید در عرض چند ساعت افزایش یافت و سفارشهای این معامله گران انجام شد و حالا در سود خوبی به سر می برند .

برای امروز نیز مرحله اول سفارشات خرید یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۴۰ چیده شده اند و پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۲۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید و بعد از آن باید منتظر ماند و دید که آیا امروز یورو موفق به عبور کامل از سطح ۱٫۳۱۲۰ ( نزدیکی خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) و صعود به ۱٫۳۱۵۰ می شود یا خیر ؟

برای فردا نیز می بایست منتظر سخنرانی بن برنانکی ( ریس بانک مرکزی آمریکا) بمانیم تا جهت بعدی این زوج ارز مشخص گردد. از سوی دیگر می بایست به گپ بوجود آمده در منطقه ۱٫۲۹۴۶ و ۱٫۲۹۶۶ و احتمال پرشدن این منطقه همچنان با احتیاط نگریست.

در هر صورت برای امروز با توجه به اینکه در این مسیر، سطوح مقاومت زیادی بالای منطقه ۱٫۳۱۲۰ دیده می شود از این رو پیشنهاد می کنیم در نزدیکی همین منطقه ۱٫۳۱۲۰ نسبت به تسویه خرید یورو اقدام نماید تا فردا با سخنرانی برنانکی تکلیف بازار مشخص گردد. در سایر تحولات و در  زوج ارز یورو در مقابل ین ژاپن نیز برای امروز سطح مقاومت در منطقه ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۱٫۰۰ و حمایت در منطقه ۱۲۹٫۰۰ بعدی در منطقه ۱۲۸٫۸۰ و ۱۲۸٫۵۰ الی ۱۲۸٫۲۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

می بینیم که قیمت پوند پس از اعلام ضعیف شاخص تورم مصرف کنندگان (CPI) انگلیس ابتدا تا سطح ۱٫۵۰۴۳ پایین آمد و بعد از آن مجدد به بالای ۱٫۵۱۰۰ افزایش یافت.

گرایش بازار همچنان در جهت صعود قیمت پوند است مخصوصا اینکه سفارشات خرید همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۵۰۴۰ و ۱٫۵۰۲۰ چیده شده اند و برای امروز در صورتیکه قیمت بتواند براحتی بالای ۱٫۵۱۷۳ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت شود می تواند به ترتیب در آینده نزدیک هدفهای ۱٫۵۲۸۴ ( خط فیب ۵۰ درصدی از حرکت اصلاحی ۱٫۵۷۵۳ به ۱٫۴۸۱۴) و  سپس سطح ۱٫۵۳۴۱ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) را مورد هدف قرار دهد.

سطوح حمایت نیز همانطور که اشاره شد در سطح ۱٫۵۰۲۸ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه ) و بعد از آن بر روی سطح ۱٫۵۰۱۸ ( خط فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۴۸۱۴ به ۱٫۵۲۲۲) تشکیل شده اند.

بنابراین همچنان بر این باوریم که روند اصلی پوند در مقابل دلار آمریکا فعلا به صعودی تبدیل شده است و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح حمایت مشخص شده برای ورود به پوزیشن خرید با اهداف اشاره شده هستیم مگر آنکه قیمت در زیر سطح ۱٫۵۰۱۸ بسته شود که آن وقت سناریوی افزایشی را با چالش مواجه می سازد. در سایر تحولات و در زوج ارز پوند در مقابل ین ژاپن سطح مقاومت در منطقه ۱۵۱٫۵۰ و ۱۵۲٫۰۰ و حمایت در منطقه ۱۴۹٫۰۰ الی ۱۴۸٫۵۰ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند

AudUsd :

امروز پس از آنکه صورتجلسه بانک مرکزی استرالیا منتشر شد و گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره در ماه اوت تا حدودی کاهش یافت موجب تقویت این زوج گردید اما در نمودار زیر همانطور که مشخص است قیمت در کانال نزولی سه ماهه در نوسان است و برای ادامه حرکت نزولی، می بایست قیمت در زیر نرخ ۰٫۹۱۴۳ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۰٫۶۰۰۷ به ۱٫۱۰۸۱) تثبیت شود.

در صورتی که قیمت این هفته در پایین این سطح قرار گیرد، مانعی برای بازگشت قیمت به سطح ۰٫۸۹۵۰ ( خط بولینگر باند سی روزه ) وجود نخواهد داشت. قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۰٫۹۰۰۰ حرکت نزولی شدیدی را در روزها و هفته های آینده به همراه خواهد داشت.

در حرکت صعودی نیز بازگشت قیمت به بالای نرخهای ۰٫۹۲۵۰ و ۰٫۹۳۰۱ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می تواند در کوتاه مدت نشانه توقف روند کاهشی باشد و راه را برای رسیدن به سطح ۰٫۹۳۹۵ ( خط فیب ۵۰ درصدی) هموار کند. چنانچه اشاره کردیم، قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ  ۰٫۹۱۸۵ ( سطح فیب ۲۳٫۶ درصدی) به معنای شروع حرکت نزولی است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا

دلار استرالیا