تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا محدوده ۱۲۳۶ و ۱۲۳۴ اصلاح کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده اند. همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۲۶۳ (بالاترین سطح ۲۷ فوریه ۲۰۱۷) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به هدف ۱۲۳۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) اشاره دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش دیگر تا سطوح ۱۲۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ، ۱۲۲۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و پس از آن سطح ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می شود. با این حال از آنجایی که سطح حمایت ۱۲۳۴ در نزدیکی سطح حمایت ۱۲۳۶ قرار دارد این منطقه می تواند حمایت و ساپورت مهمی برای قیمت جهانی اونس طلا حداقل در معاملات امروز باشد.

لازم به ذکر است برای امروز به شرط تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۱۲۴۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باعث افزایش به ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. از این رو برای توقف حرکت نزولی، می بایست قیمت در بالای نرخ ۱۲۴۵ تثبیت شود در غیر این صورت همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم می تواند در کوتاه راه را برای کاهش تا سطوح ۱۲۳۶ و ۱۲۳۴ هموار کند.

با افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر یورو و سایر ارزهای اصلی، قیمت جهانی اونس طلا به نرخهای پایین کشیده شده است و این در حالی است که عدم اطمینان فعالان بازار از انتخابات آینده در اروپا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند در نرخهای پایین از قیمت جهانی اونس طلا حمایت کند.

انتشار آمار مثبت رشد اقتصادی آمریکا (GDP) و کاهش موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۸۳۲٫۳۲۴ تن در روند اخیر فشار نزولی راه را برای کاهش قیمت اونس طلا تا سطوح حمایت ۱۲۳۶ و ۱۲۳۴ هموار نموده است. باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار سبب می شود تا طلا  برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد.

بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست. قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا اظهارات دیشب ویلیام دادلی، رئیس بانک فدرال نیویورک آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش داده و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا کرده و قیمت اونس طلا را به پایین سطح ۱۲۴۵ کاهش داده است.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، بعد از شکسته شدن سطح ۱۲۴۵ سطوح ۱۲۳۶ و ۱۲۳۴ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت قیمت باشیم اما در صورتیکه فروشندگان به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۱۲۳۴ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به کاهش قیمت به ترتیب تا سطوح حمایت بعدی ۱۲۲۸ ، ۱۲۲۶ و ۱۲۱۸ حرکت خواهد کرد با این حال عدم قطعیت بازار در خصوص انتخابات آینده در اروپا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در نرخهای پایین موجب حمایت قیمت جهانی اونس طلا خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا