تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۱۲۵۱ مواجه شود و برای ادامه ی حرکت صعودی می بایست از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند تا موجب افزایش قیمت به سطوح مقاومت بعدی ۱۲۵۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۱۲۶۱ شود.

در غیر این صورت با توجه به بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت ممکن است با شکست سطح حمایت ۱۲۴۵ به سطح ۱۲۳۹ (پایین ترین سطح ۳۱ مارس ۲۰۱۷) اصلاح کند. همانطور که در چارت دیده می شود موج نزولی قیمت از سطح ۱۲۶۱ (بالاترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۷) بخشی از حرکت سه موجی از سطح ۱۲۶۳ (بالاترین سطح ۲۷ فوریه ۲۰۱۷) می باشد و این چرخه یک الگوی تخت (Flat) را بوجود آورده و توسط سه ریز موج که تقریبا از نظر طولی با هم برابر هستند مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا از بالای ۱۲۵۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وارد عمل خواهند شد ذر غیر این صورت با شکست کامل سطح حمایت ۱۲۴۵ (تثبیت کندل دو ساعته پایین آن) احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۲۳۹ بوجود خواهد آمد.

قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح حمایت یا مقاومت روزانه شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. در تقویم اقتصادی امروز اخبار متعددی به چشم می خورد که در میان آنها در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار موسسه مدیریت عرضه تولیدی آمریکا (ISM) می تواند تعیین کننده جهت وضعیت باشد.

پیش بینی می شود این شاخص در ماه مارس از رقم قبلی ۵۷٫۷ به ۵۷٫۰۰ تغییر یابد. چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا (دادلی ساعت ۱۹:۰۰، هارکر ساعت ۲۳:۳۰ و لکر در بامداد سه شنبه ساعت ۰۱:۳۰) سخنرانی خواهند داشت.

در حال حاضر چند روزی است که قیمت اونس طلا در نوار بسیار باریکی حرکت می کند و بالاترین حد آن در این چند روز اخیر ۱۲۵۱ بوده است و پایین ترین حد آن ۱۲۳۹ به عبارتی تنها ۱۲ دلار نوسان داشته ایم و در شرایطی که گاهی اوقات اونس طلا تنها در یک روز به این اندازه حرکت می کند.

این چند روز زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم، از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید بعد از اخبار امروز منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

در این هفته اخبار مهمی از جمله: گزارش اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه منتشر خواهد شد و بازار در انتظار نوسانات مختلفی است که این خبر می تواند بوجود آورد. لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ رئیس جمهور خلق چین جلسه خواهد داشت.

پیش بینی می شود در صورت اشاره ترامپ به موضوع تجارت و مساله یوان چین، قیمت جهانی اونس طلا تغییرات جالبی در طول جلسه رهبران آمریکا و چین به نمایش گذارد. با این حال رئیس جمهور آمریکا بودن در چنین وضعیتی چندان ساده نمی نماید و احتمالا ترامپ نیز ترجیح می دهد تا سخنان چندان قاطعی نگوید و تصمیم گیری های مهم را به آینده محول کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا